جوزا 15, 1403 08:51 Asia/Kabul
  • سایه شوم مرگ بر سر بیش از ۳۵۰۰ کودک در غزه
    سایه شوم مرگ بر سر بیش از ۳۵۰۰ کودک در غزه

دفتر رسانه‌ای دولتی در باریکه غزه اعلام کرد که بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک در این منطقه به دلیل کمبود مواد غذایی و قحطی ناشی از اقدامات رژیم صهیونیستی در معرض مرگ قرار گرفته‌اند.

به گزارش رادیو دری، دفتر رسانه ای دولتی در باریکه غزه در بیانیه ای افزود: به دلیل اعمال سیاست ایجاد قطحی از سوی رژیم اسرائیل و کمبود مواد غذایی و مکمل های غذایی که دراثر جلوگیری این رژیم از ورود کمک‌های بشر دوستانه به غزه ایجاد شده است، بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک در این باریکه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

در این بیانیه آمده است: بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک زیر پنج سال در باریکه غزه به دلیل اعمال سیاست های گرسنه نگه داشتن کودکان توسط رژیم اسرائیل، کمبود شیر و غذا، کمبود مکمل های غذایی، محروم ماندن از واکسیناسیون و جلوگیری از ورود مواد غذایی و دارویی و کمک های بشردوستانه برای چهارمین هفته متوالی با خطر مرگ مواجهند.

دفتر رسانه ای دولتی در غزه با اشاره به اینکه این جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه با سکوت جامعه بین المللی همراه شده است از مردم جهان خواست که با اقدامات موثر و کاربردی کودکان غزه را نجات دهند.

رژیم صهیونیستی از 15میزان 1402 در کنار تجاوزات نظامی بی وقفه خود، با محاصره غزه و جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه و مواد غذایی به این بخش، اوضاع این منطقه را فاجعه بار تر کرده است.

پیشتر منابع فلسطینی اعلام کرده بودند که شماری از نوزادان و کودکان فلسطینی در شمال باریکه غزه براثر سوء تغذیه و کم آبی به شهادت رسیدند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرده بود که کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.

یونیسف: کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند

کلیدواژه