جوزا 16, 1403 11:49 Asia/Kabul
  • حماس: سازمان ملل اسرائیل را در لیست سیاه قاتلان کودک قرار دهد
    حماس: سازمان ملل اسرائیل را در لیست سیاه قاتلان کودک قرار دهد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای اعلام کرد، روز جهانی کودکان بی گناه قربانی جنگ در حالی فرا می‌رسد که تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه باریکه غزه و کرانه باختری و قدس اشغالی هشت ماه است که ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: امسال روز جهانی کودکان بی گناه قربانی تجاوزات در حالی فرا می‌رسد که رژیم اشغالگر صهیونیست طی هشت ماه، هولناک‌ترین جنایات و کشتار‌های وحشیانه را علیه ملت فلسطین و در صدر آنها کودکان بی گناه ادامه می‌دهد که همواره هدف مستقیم اقدامات تروریستی و جنایتکارانه این رژیم نازی بوده و هستند.

جنبش حماس در این بیانیه با توجه به ادامه جنایات و تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی در روز بین المللی کودکان بی گناه قربانی تجاوزات بر موارد زیر تاکید کرد: گرامیداشت هر ساله این روز باید سازمان ملل و جامعه بین المللی را بار دیگر به یاد رنج‌ها و درد‌های کودکان فلسطین در داخل فلسطین و اردوگاه‌های پناهندگان و فلسطینیان پراکنده در جهان بیندازد تا مسئولیت قانونی و اخلاقی و انسانی خود را برای پایان دادن به جنایات هولناک و تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطین انجام دهند.

حماس دراین بیانیه از سازمان ملل خواست، رژیم اشغالگر صهیونیستی را در لیست سیاه رژیم‌های قاتل و شکنجه گر و آواره کننده کودکان که حقوق اساسی را از آنها سلب می‌کنند قرار دهد.

حماس همچنین افزود: ادامه سکوت و تعلل و ناتوانی بین المللی از جرم اعلام کردن تجاوزات و جنایات رو به افزایش رژیم اشغالگر علیه کودکان فلسطین و خودداری از به کار گیری همه ابزار‌ها برای تعقیب عوامل این جنایات و بازخواست از آنها لکه ننگنی بر پیشانی این جهان است که قادر به جلوگیری از جنایات این رژیم اشغالگر نازی علیه ملت فلسطین نیست.

طبق گزارش‌های بین المللی، هر ده دقیقه یک کودک در باریکه غزه ناشی از حملات ارتش رژیم صهیونیستی زخمی و یا به شهادت می رسد.

تعداد کودکان فلسطینی که در جریان تجاوزات مداوم رژیم اشغالگر در باریکه غزه از هفتم اکتبر سال 2023 تاکنون به شهادت رسیده اند به بیش از 14 هزار نفر رسیده است.

این آمار از تعداد قربانیان ثبت شده در چهار سال تنش و درگیری در جهان بیشتر است. 

همچنین بیش از دویست کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیست محبوس هستند که بیشتر آنها دانش آموزانی هستند که فجیع‌ترین سیاست‌های مجازاتی و انتقامجویی‌های کینه توزانه علیه آنها اعمال می‌شود.

در میان آنها بیش از بیست کودک اهل باریکه غزه وجود دارد که انواع ضرب و جرح و بازجویی‌های ظالمانه و شکنجه‌های جسمی و روحی و شکنجه‌های روزانه و بی توجهی به نیاز‌های درمانی و ممنوعیت از ملاقات با اعضای خانواده و کادر درمانی و سازمان‌های حقوقی و انساندوست علیه آنها اعمال می‌شود.

آسیب ۱۲ هزار کودک فلسطینی از ابتدای جنگ غزه

کلیدواژه