جوزا 20, 1403 13:52 Asia/Kabul
  • هشدار پزشکان بدون مرز درباره وضعیت اسفناک بیمارستان های غزه
    هشدار پزشکان بدون مرز درباره وضعیت اسفناک بیمارستان های غزه

سازمان پزشکان بدون مرز از شرایط اسفناک بیمارستان‌های غزه به دلیل حملات خونین رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات خبر داد.

به گزارش رادیو دری، سازمان پزشکان بدون مرز در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران اردوگاه النصیرات اعلام کرد، حملات خونین این رژیم به مناطق پرجمعیت در باریکه غزه سیل گسترده زخمی‌ها را راهی بیمارستان‌ها کرده است.

این نهاد بین‌المللی تصریح کرد، تیم‌های امدادی  در حال درمان سیل گسترده زخمی‌هایی هستند که طی بمباران ارتش رژیم صهیونیستی آسیب دیده‌اند و بسیاری از آنها زنان و کودکان هستند.

به گفته «ساموئل جوهان» هماهنگ کننده پزشکان بدون مرز در باریکه غزه، شرایط در بیمارستان الاقصی کابوس وار است؛ به دلیل بمباران مناطق پرجمعیت از سوی ارتش رژیم نسل کش اسرائیل تلفات سنگینی به غیرنظامیان وارد شده است.

هماهنگ کننده پزشکان بدون مرز در باریکه غزه با اشاره به نبود تجهیزات کافی در بیمارستان‌های غزه به دلیل محاصره منطقه از سوی رژیم صهیونیستی افزود: میزان مراجعات فراتر از توان کادر درمان برای ارائه خدمات به مجروحان به ویژه در زمان فقدان امکانات لازم در بیمارستان‌ها است.

جوهان با انتقاد شدید از کشورهای غربی به دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان افزود: چه میزان باید مردان، زنان و کودکان در این جنگ به خاک و خون کشیده شوند تا رهبران جهان تصمیم بگیرند به این قتل عام پایان دهند؟

رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود، روز شنبه قتل عام هولناکی را در اردوگاه النصیرات، مرتکب شد و بنا بر اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه، شمار شهدای جنایت وحشیانه اشغالگران در این اردوگاه به ۲۱۰ نفر رسیده و شمار مجروحان نیز بیش از ۴۰۰ نفر است.

پس از گذشت بیش از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

بیش از 600 شهید و مجروح در جنایت اشغالگران صهیونیستی علیه اردوگاه النصیرات غزه

 

کلیدواژه