درخواست "اسماعیل هنیه" برای تعیین سوم اوت به عنوان روز جهانی یاری مردم غزه 
(last modified 1403-05-08T05:11:45+00:00 )
اسد 08, 1403 09:41 Asia/Kabul
  • درخواست \
    درخواست \"اسماعیل هنیه\" برای تعیین سوم اوت به عنوان روز جهانی یاری مردم غزه 

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، تعیین سوم ماه اوت/۱۳ اسد را به عنوان روز جهانی یاری مردم باریکه غزه در مقابل حملات رژیم صهیونیستی خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس یک شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، ما خواستار مشارکت فعال و گسترده در این روز ملی و جهانی در دفاع از اسرا و مردم باریکه غزه، رسواسازی جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه آنها و دفاع از حقوق و مساله عادلانه فلسطین هستیم.

"اسماعیل هنیه" افزود: در برابر جنگ نسل‌کشی اشغالگران صهیونیست و نازی علیه مردم غزه برای دهمین ماه متوالی، افزایش بی‌سابقه شمار اسرای شهید در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، سانسور وضعیت اسرا در زندان رژیم اسرائیل همراه با انواع شکنجه روحی و جسمی، محروم کردن اسرا از درمان، غذا و پیش‌ پا افتاده‌ترین حقوق‌ها و اعدام‌های میدانی در غزه و ناکامی نهادهای حقوقی و انسانی در عمل به مسئولیت خود در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه و اسرای ما در زندان‌های اشغالگران، روز سوم ماه اوت به عنوان روز ملی و جهانی یاری غزه و اسرای فلسطین مطرح شود.

پیش تر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت سندی را که «رونین بار» رئیس شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) رژیم اشغالگر به مقامات صهیونیستی ارسال کرده بود را منتشر کرده بود که در آن شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ۲۱ هزار نفر اعلام شده بود.

جنبش حماس پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: تاکنون ۶۰ اسیر دربند رژیم اشغالگر قدس براثر شکنجه شهید شدند  که از این تعداد، ۴۰ نفر آنها در جریان جنگ از غزه ربوده شده‌ بودند.

در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه از 15میزان 1402 تاکنون بیش از 39 هزار نفر شهید و بیش  از 90 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

شهادت ۲۵۶ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، بمباران هشت مدرسه سازمان ملل در غزه

کلیدواژه