شهادت ۲۵۶ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، بمباران هشت مدرسه سازمان ملل در غزه
(last modified 1403-05-06T06:01:54+00:00 )
اسد 06, 1403 10:31 Asia/Kabul
  • شهادت ۲۵۶ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، بمباران هشت مدرسه سازمان ملل در غزه
    شهادت ۲۵۶ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، بمباران هشت مدرسه سازمان ملل در غزه

باشگاه اسیران فلسطینی در گزارشی اعلام کرد که از سال ۱۹۶۷ تاکنون، ۲۵۶ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش رادیو دری، باشگاه اسیران فلسطینی در این گزارش آورده است: در آخرین مورد شیخ «مصطفی ابوعره» از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیده است.

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی به تازگی شیخ ابوعره را به خاطر وخامت وضعیت جسمانی او از زندان ریمون به بیمارستان سوروکا منتقل کرده بود.

با شهادت این رهبر حماس، شمار اسرای فلسطینی که از آغاز جنگ غزه در پانزدهم میزان ۱۴۰۲ در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیدند، به ۱۹ نفر افزایش یافت.

باشگاه اسیران فلسطینی در پایان این گزارش افزود: البته این آمار فقط مربوط به اسیران فلسطینی شهید شده در زندان‌های رژیم صهیونیستی است که هویت آنها مشخص شده است.

شهادت یکی از مقامات ارشد حماس در زندان رژیم صهیونیستی

همچنین آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز جمعه شب اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی دو هفته گذشته هشت مدرسه وابسته به این نهاد را در غزه بمباران کرده است.

آنروا پیش تر اعلام کرده بود که از آغاز جنگ در غزه حدود ۷۰ درصد از مدارس این آژانس توسط ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی تاکید کرده بود که بر اثر بمباران مدارس و مراکز وابسته به آن در نوار غزه از آغاز جنگ، ۵۳۹ آواره فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدای جنگ علیه غزه از پانزدهم میزان ۱۴۰۲ تاکنون به ۳۹ هزار و ۱۷۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۰ هزار و ۴۰۳ نفر افزایش یافته است. هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند.

شهادت ده‌ها فلسطینی در بمباران مدرسه ای در غزه

کلیدواژه