واکنش‌‌های منطقه‌ای و جهانی‌ به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت
(last modified 1403-05-10T07:43:53+00:00 )
اسد 10, 1403 12:13 Asia/Kabul
  • واکنش‌‌های منطقه‌ای و جهانی‌ به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت
    واکنش‌‌های منطقه‌ای و جهانی‌ به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت با واکنش‌ها و محکومیت های منطقه ای و جهانی مواجه شد.

روز سه‌شنبه 9 اسد ارتش رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان به مجتمع سیده زینب در خیابان سید عباس موسوی در ضاحیه بیروت حمله کرد که براثر این حمله چهار نفر از جمله ۲ کودک شهید و ۷۴ نفر زخمی شدند که حال چهار نفر از آنها وخیم است و تلاش‌ها برای یافتن افراد مفقود شده هم ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، کشورها و مقامات مختلف از منطقه و جهان، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت را محکوم کردند.

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در اظهاراتی گفت که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت از این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت خواهیم کرد.

از سوی دیگر نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان سه‌شنبه شب در واکنش به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت گفت که این کشور حق خود برای بازدارندگی مقابل رژیم صهیونیستی را محفوظ می‌داند.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که تهران «حمله تجاوزکارانه و بزدلانه تروریستی» رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در ضاحیه جنوبی بیروت لبنان را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند و این اقدام باید توسط شورای امنیت بدون هیچ ابهامی و بلافاصله محکوم شود.

همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سه شنبه شب ارتکاب این حمله توسط رژیم صهیونیستی را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد دانست.

وزارت خارجه روسیه نیز به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت واکنش نشان داد و تاکید کرد که این حمله نقض فاحش قوانین بین‌المللی است.

جنبش های مقاومت اسلامی فلسطین، حماس و جهاد اسلامی هم حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم و همبستگی کامل خود با کشور لبنان و جنبش حزب الله را اعلام کردند.

وزارت خارجه عراق و سوریه نیز بامداد چهارشنبه در واکنش به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت اعلام کردند که این حمله نقض قوانین بین المللی است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم با صدور بیانیه ای حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کرد.

در بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصارالله آمده است: تجاوز هوایی خطرناک به ضاحیه بیروت پس از بازگشت بنیامین نتانیاهو از سفر اخیرش به کاخ سفید و تشویق گستاخانه و مضحک در داخل کنگره آمریکا در حمایت از جنایات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی صورت می‌گیرد.

همچنین شماری از شخصیت‌های عراقی سه‌شنبه شب حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کردند.

عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد: حمله اشغالگران اسرائیل به حومه جنوبی بیروت که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شد را محکوم و تقبیح می‌کنیم.

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق نیز در اظهاراتی گفت: ما تجاوزهای نفرت انگیز رژیم صهیونیستی علیه اهداف غیرنظامی در حومه جنوبی بیروت را محکوم می‌کنیم.

شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش نجبا عراق هم گفت: ما حمله به حومه جنوبی بیروت را محکوم می‌کنیم که حمله به کل محور مقاومت است.

جنبش نُجَبا عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقاومت اسلامی در عراق همچنان به هدف قرار دادن رژیم غاصب صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

ژان لوک ملانشن رهبر ائتلاف چپ فرانسه هم اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به بیروت را محکوم کرد.

ژان لوک ملانشن رهبر ائتلاف چپ فرانسه با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی جنگ و کشتار را تبلیغ می‌کند، تاکید کرد: حمله به بیروت قابل تحمل نیست.

وزارت بهداشت لبنان آمار قربانیان حمله به بیروت را اعلام کرد

کلیدواژه