شهادت مجاهدانی مانند اسماعیل هنیه باعث تقویت حماس و مقاومت خواهد شد
(last modified 1403-05-13T05:42:33+00:00 )
اسد 13, 1403 10:12 Asia/Kabul
  • شهادت مجاهدانی مانند اسماعیل هنیه باعث تقویت حماس و مقاومت خواهد شد

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: شهادت مجاهدانی همچون اسماعیل هنیه باعث تقویت حماس و جبهه مقاومت خواهد شد.

فایق هشام در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی برای شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، اظهار کرد: شهادت مجاهدانی مانند وی هیچ گاه باعث تضعیف مجاهدان فلسطینی و مقاومت نمی شود بلکه سبب انسجام و تقویت بیشتر آن ها می شود چنانکه شهید صالح العاروری معاون سابق دفتر سیاسی حماس که سال گذشته در ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید، گفته بود تمام رهبران حماس آرزوی شهادت دارند و با شهادت آنان حماس قدرتمند تر می شود.

وی افزود: هدف ترور اسماعیل هنیه در تهران این است که اتحاد میان جمهوری اسلامی ایران و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به هم بزنند، دشمن تروریست اسرائیل و شریکان جرمش امریکا و انگلیس می توانستند این ترور را در ترکیه یا قطر انجام دهند اما این برادر مجاهد را در تهران به شهادت رساندند که به اهداف خود از این ترور هم نمی رسند و مقاومت قوی تر می شود.

هشام عنوان کرد: اسماعیل هنیه مانند بسیاری از رهبران حماس عمر پربار خود را وقف ارزش های اسلامی و قدس شریف کرد و در عملیات طوفان الاقصی که وارد دهمین ماه خود شده است نقش ارزنده مدیریت را ایفا کرد.

این کارشناس سیاسی گفت: به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در تهران نمی تواند به عنوان یک دستاورد اطلاعاتی برای دشمن تروریست اسرائیل محسوب شود، هنیه در حالی به شهادت رسید که مذاکرات برای صلح، آزادی اسرا و آتش بس را مدیریت می کرد.

وی اضافه کرد: امت اسلامی از جهات مختلف می تواند به کمک مجاهدان فلسطینی و مقاومت بشتابد و امکانات زیادی برای پشتیبانی آنان فراهم کند، کشورهای اسلامی همچنان می توانند کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم و مسیرهای تجاری و تسلیحاتی آن را مسدود کنند.

 

کلیدواژه