سوء تغذیه شدید هزاران کودک فلسطینی در غزه ناشی از ادامه حملات اسرائیل
(last modified 1403-06-05T13:58:08+00:00 )
سنبله 05, 1403 18:28 Asia/Kabul
  • سوء تغذیه شدید هزاران کودک فلسطینی در غزه ناشی از ادامه حملات اسرائیل
    سوء تغذیه شدید هزاران کودک فلسطینی در غزه ناشی از ادامه حملات اسرائیل

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد به علت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و محدودیت‌ ورود مواد غذایی به این منطقه، هزاران کودک به سوء تغذیه شدید مبتلا شده‌اند.

به گزارش رادیو دری، سازمان جهانی بهداشت با اشاره به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به ممنطقه باریکه غزه و محدودیت‌های ورود موادغذایی به این منطقه، تعداد کودکانی را که در غزه به سوء تغذیه شدید مبتلا هستند حدود 15 هزار نفر تخمین زد.

همچنین، دست کم سه هزار و 200 کودک فلسطینی نیز به علت سوء تغذیه شدید بسیار ضعیف شده اند.

بیمارستان کمال عدوان که زیر نظر سازمان جهانی بهداشت در غزه فعالیت دارد اعلام کرد حدود پنج هزار کودک دارای نشانه‌های سوء تغذیه هستند و باید مورد حمایت پزشکی قرار گیرند.

مدیر این بیمارستان هشدار داد بحران سوء تغذیه در نوار غزه سبب شده کودکان دچار سوء تغذیه به مرحله خطرناکی برسند که می‌تواند به طور بالقوه سبب مرگ آنها براثر گرسنگی شود.

براساس همین گزارش، از ابتدای جنگ در غزه تاکنون دست‌کم 40 کودک فلسطینی به علت سوء تغذیه و گرسنگی جان باخته اند. 

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) به تازگی در گزارشی از یتیم شدن هزاران کودک فلسطینی در باریکه غزه براثر حملات رژیم نسل کش صهیونیستی به باریکه غزه خبر داد.

یونیسف در این گزارش می افزاید: برآورد‌ها حاکی از آن است که 19 هزار کودک فلسطینی در باریکه غزه به سبب حملات رژیم غاصب صهیونیستی یتیم شده یا از خانواده خود جدا شده‌ اند.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 15 میزان گذشته تاکنون حداقل 40 هزار و 405 از اهالی غزه شهید و 93 هزار و 468 نفر زخمی شده اند.

شهادت ۷ کودک فلسطینی در باریکه غزه بر اثر سوء تغذیه

کودک فلسطینی در غزه بر اثر گرسنگی جان باخت

کلیدواژه