جنبش جهاد اسلامی فلسطین: آمریکا مانع برقراری آتش بس در غزه است
(last modified 1403-06-06T06:09:36+00:00 )
سنبله 06, 1403 10:39 Asia/Kabul
  • جنبش جهاد اسلامی فلسطین: آمریکا مانع برقراری آتش بس در غزه است
    جنبش جهاد اسلامی فلسطین: آمریکا مانع برقراری آتش بس در غزه است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، آمریکا را مانع اصلی برقراری آتش بس در باریکه غزه دانست.

به گزارش­ رادیو دری، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد، علاوه بر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آمریکا تمایلی برای برقراری آتش بس درباریکه غزه ندارد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد، هیچ طرفی نمی‌تواند نحوه مدیریت گذرگاه رفح را به مقاومت فلسطین تحمیل کند و کنترل اسرائیل بر گذرگاه های باریکه غزه، بهانه‌ای برای حفظ کنترل بر حرکت و زندگی ساکنان این منطقه است.

«باسم نعیم» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز با بیان اینکه این جنبش در مذاکرات جاری در قاهره مشارکت ندارد، گفت: آماده اجرای توافقات حاصل شده در مذاکرات ژوئیه گذشته است.

باسم افزود: واشنگتن در حال وارد کردن فشار رسانه‌ای بر مقاومت است و اظهارات اخیر «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تلاشی توهم آمیز برای سرپوش نهادن بر جنایات رژیم صهیونیستی است.

این عضو ارشد حماس تأکید کرد، مقاومت هرگز شروط جدیدی را که نتانیاهو به طرح پیشنهادی دوم ژوئیه اضافه کرده است، نمی‌پذیرد.

مذاکرات سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

بیش از 10 ماه از جنگ و نسل‌کشی رژیم جعلی صهیونیستی ضد باریکه غزه می‌گذرد و درشرایطی که تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای آتش‌بس در باریکه غزه افزایش یافته است،«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان از آتش‌بس و پایان دادن به جنگ خودداری می‌کند و تاکنون نیز به هشدار نهادهای بین المللی و حقوق بشری درباره هدف قرار ندادن بیمارستان‌ها، مدارس، ‌اماکن مذهبی و غیرنظامیان، بی اعتنا بوده است.

آمریکا مانع برقراری آتش بس در باریکه غزه

کلیدواژه