تلاش‌ها برای آتش بس در باریکه غزه در آستانه شکست کامل
(last modified 1403-06-10T14:04:04+00:00 )
سنبله 10, 1403 18:34 Asia/Kabul
  • تلاش‌ها برای آتش بس در باریکه غزه در آستانه شکست کامل
    تلاش‌ها برای آتش بس در باریکه غزه در آستانه شکست کامل

یک فرمانده برجسته مقاومت فلسطین از نزدیک بودن شکست کامل مذاکرات آتش بس در نوار غزه خبر داد.

به گزارش رادیو دری، این فرمانده ارشد مقاومت فلسطین که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: نشست‌های دوحه شکست خورده و مذاکرات آتش بس غزه در آستانه فروپاشی کامل است.

وی افزود: مذاکرات گذشته نتوانسته است رژیم صهیونیستی را از اصرار بر ماندن در محور صلاح الدین یا فیلادلفیا و مخالفت با آزادسازی ۶۵ اسیر فلسطینیِ محکوم به حبس ابد منصرف کند.

این فرمانده ارشد مقاومت گفت: به خاطر مخالفت رژیم صهیونیستی با پیشنهادهای میانجیان درباره موضوعات اتلافی، مذاکرات به سوی شکست کامل پیش می رود.

وی تصریح کرد: میانجی‌ها به خاطر لجاجت رژیم صهیونیستی و پافشاری‌اش بر خواسته ها دچار سرخوردگی شده اند و این رژیم را تنها مانع دستیابی به توافق می دانند.

این فرمانده به نقل از میانجی ها گفت: دولت آمریکا با وجود اینکه می داند مخالفت های رژیم صهیونیستی درباره مسائل باقیمانده هیچ توجیهی ندارد اما فشار کافی را بر اسرائیل وارد نمی کند.

کابینه امنیتی رژیم اشغالگر در آخرین نشست خود بر تداوم حضور نظامیان این رژیم در محور صلاح‌الدین در مرز غزه و مصر تاکید کرد.

این در حالی است که خروج نظامیان اشغالگر از محور صلاح الدین یکی از شروط اصلی مقاومت فلسطین در مذاکرات آتش بس است.

رژیم اشغالگر معتقد است با کنترل محور صلاح الدین می تواند مانع دستیابی مقاومت فلسطین به سلاح از طریق مصر شود و به همین خاطر بر حضور در این منطقه تاکید دارد.

کلیدواژه