جدی 21, 1395 09:14 Asia/Kabul
  • هلاکت 200 داعشی در عملیات نیروهای عراقی در موصل

فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوا از هلاکت دستکم 200 داعشی طی عملیات روز دوشنبه نیروهای عراقی در محورهای عملیاتی موصل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری الغد پرس عراق، "سرلشکر عبد الامیر رشید یار الله" فرمانده عملیات آزاد سازی نینوا گفت: نیروهای عراقی با ادامه پیشروی خود در محورهای شمال، شرق، جنوب و جنوب غربی موصل، دستکم 200 داعشی را به هلاکت رسانده و تعدادی خودروی بمب گذاری شده و همچنین ده ها مخفیگاه عناصر داعش را منهدم کردند.

نیروهای عراقی همچنین یک پهباد شناسایی گروه تروریستی داعش را که در حال هدایت یک خودروی بمب گذاری شده به شرق موصل بود، هدف قرار دادند و منهدم کردند.

نیروهای عراقی با پیشروی در شرق موصل به نزدیکی ساختمان دانشگاه این شهر که از مهم ترین مقرهای گروه تروریستی داعش در موصل به شمار می آید رسیدند.

نیروهای نظامی عراق پیشتر هم  محله های السکر، البلدیات، فلسطین و دومیز واقع در شرق موصل را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج و آزاد کرده بودند.

نیروهای عراقی تاکنون بخش اعظم شرق موصل را از داعشی ها پاکسازی کردند و خود را به نزدیکی رود دجله برای بازپس گیری بخش غربی این شهر رساندند.

عملیات آزادسازی موصل مرکز استان نینوا از 17 اکتبر 2016 از شش محور با فرمان "حیدر العبادی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد.

در نخستین مرحله آزادسازی موصل که روز 15 دسامبر پایان یافت، 40 محله از مجموع 56 محله شرق شهر موصل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شد.

نیروهای عراقی از زمان آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل در 29 دسامبر تاکنون ده ها محله را آزاد کرده و عملیات خود را در محور شمالی موصل بار دیگر آغاز کردند.

 

کلیدواژه