پیام نماز جمعه تهران ضرورت وحدت اسلامی، ظلم ستیزی و همراهی ملت و دولت ایران بود
(last modified 1403-07-14T08:27:00+00:00 )
میزان 14, 1403 12:57 Asia/Kabul
  • پیام نماز جمعه تهران ضرورت وحدت اسلامی، ظلم ستیزی و همراهی ملت و دولت ایران بود

کارشناس افغانستانی مسایل غرب آسیا تاکید کرد: پیام نماز جمعه بزرگ تهران ضرورت وحدت اسلامی، مقابله با ظلم رژیم صهیونیستی و حامیانش و همراهی ملت و دولت ایران بود.

حسین رسولی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در تخار اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با استفاده از فرصت بسیار مهم، مبارک و معنوی نماز دشمن شکن جمعه بر وحدت امت اسلامی تاکید کردند، ایراد خطبه اول به زبان فارسی و ایراد خطبه دوم به زبان عربی و تاکید ایشان بر مقابله قاطع با ظلم و رژیم صهیونیستی هم قابل توجه بود. موضع گیری در فضای نماز دشمن شکن جمعه، تاکید بر وحدت امت اسلامی و خروج از وضعیت نامطلوب موجود از طریق وحدت اسلامی نیز بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

وی افزود: حال و هوای نماز جمعه تهران در 13 میزان (مهر) 1403 کاملا متفاوت بود همه چشم ها به سمت مصلای امام خمینی در تهران بود و همه منتظر بودند بشنوند که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اوضاع نابسامان اخیر چه موضعی را اتخاذ می کند، حضور میلیونی ملت مسلمان بیدار و باعزت ایران هم مافوق تصور و نه به تبلیغاتی بود که حاکی از حمایت نکردن ملت ایران از موضع گیری های حکومت در برابر ظلم های رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش بود.

به گفته این کارشناس سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیانات خود مواضع و خط مشی جمهوری اسلامی ایران را در برابر رژیم اسرائیل و وضعیت اسفبار خاورمیانه مشخص کردند. حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه و ایراد خطبه نماز جمعه پس از چند سال هم نشان دهنده رونمایی از موضوع مهمی بود.

رسولی عنوان کرد: در شرایطی که رسانه های غربی و رقیبان جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان عنوان می کنند که حکومت ایران دیگر پشتیبانی مردمی خود را از دست داده مردم ایران با حضور میلیونی خود خلاف این ادعاها را ثابت کردند. این وضعیت نشان دهنده تسلیم ناپذیری ایران، ایستادگی ایران در برابر رژیم اسرائیل و وضعیت نامطلوب و آمادگی برای وحدتی است که امنیت را در منطقه به دنبال داشته باشد.

وی همچنان خاطرنشان کرد که از طرف دیگر با گذشت چندین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حالی که جمهوری اسلامی با مشکلات عدیده ای مواجه بوده فعالیت های خود را گسترش داده و اکنون صدای حمایت از فلسطین تنها از ایران بلند نمی شود بلکه از سوریه، یمن، عراق، لبنان و دیگر کشورها هم بلند می شود.

به گفته این کارشناس سیاسی، رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد آور شد که بر اساس قوانین الهی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و حتی بر اساس قوانینی که غربی ها ساخته اند و ما نقشی در تدوین آن ها نداشتیم عملیات طوفان الاقصی فلسطین در هفتم اکتبر سال گذشته و حمایت لبنان از مردم مظلوم فلسطین کاملا مشروع، دفاعی و قانونی بوده و هیچ کس حق انتقاد در این زمینه ندارد. ایشان گفتند رژیم اسرائیل دست نشانده امریکا است، تعبیراتی هم که در مورد رژیم صهیونیستی به کار بردند نشان دهنده وضعیت خاص منطقه است.

رسولی اظهار کرد: ایشان همچنان عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی تحت عنوان وعده صادق 1 و 2 را کاملا قانونی دانستند، از آن حمایت کردند و بار دیگر هشدار دادند در صورتی که نیاز باشد باز هم عملیات اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قواعد، توصیه ها و قطعنامه های سازمان های مهم بین المللی، سخنان رهبران کشورهای غربی و خویشتن داری کشورهای اسلامی توجهی نمی کند و مقاومت منطقه هم نشان داده که دیگر کوتاه نخواهد آمد در صورت ادامه تنش و جنگ از طرف رژیم اسرائیل و پاسخ متقابل کشورهای حوزه مقاومت شاهد تحولات ویژه ای در منطقه خواهیم بود.

 

کلیدواژه