کشتار جدید صهیونیستها در اردوگاه جبالیا/ دهها شهید و زخمی
(last modified 1403-07-27T07:14:29+00:00 )
میزان 27, 1403 11:44 Asia/Kabul
  • کشتار جدید صهیونیستها در اردوگاه جبالیا/ دهها شهید و زخمی
    کشتار جدید صهیونیستها در اردوگاه جبالیا/ دهها شهید و زخمی

در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی در شمال باریکه غزه، دستکم یکصد و 74 فلسطینی شهید و زخمی شدند.

به گزارش رادیو دری، در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به مدرسه "ابو حسین" محل اسکان آوارگان فلسطینی در اردوگاه جبالیا، شمال باریکه غزه 24  نفر شهید و 150 نفر زخمی شدند.

 شمار شهدای غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه 15 میزان 1402 تاکنون به بیش از 42 فلسطینی و شمار مجروحان هم به افزونبر 99 هزارنفر رسید.

سازمان امدادرسان "آکسفام" و 37 نهاد امدادی دیگر روز چهارشنبه در بیانیه‌ای با هشدار درباره وضعیت وخیم انسانی در شمال باریکه غزه اعلام کردند که از 16 روز پیش تاکنون غذایی وارد شمال این منطقه نشده و جهان نباید در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت کند.

در این بیانیه آمده است، شمال باریکه غزه در معرض خطر محو شدن قرار دارد و رهبران جهان باید فورا به جنایت‌هایی که رژیم اسرائیل مرتکب می‌شود، پایان دهند.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر 2023  جنگ ویرانگری را ضد باریکه غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی ضد ساکنان غزه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از 12 ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از باریکه غزه برسد.

شهادت ده ها فلسطینی در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا

کلیدواژه