جدی 23, 1395 09:21 Asia/Kabul
  • الحشد الشعبی: آمریکایی ها عامل طولانی شدن عملیات آزادسازی موصل هستند

"حاج ابوآلاء الولایی" دبیرکل کتائب سیدالشهداء عراق، از گروه های وابسته به نیروهای مردمی این کشور "الحشدالشعبی" گفت: آمریکایی ها عامل طولانی شدن نبرد با داعش در عراق هستند.

"حاج ابوآلاء الولایی" روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به این که نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل به دنبال ریشه کن کردن گروه تروریستی داعش در عراق هستند افزود: هدف آمریکایی ها از حضور در این عملیات فراری دادن داعشی ها از صحنه نبرد است.

دبیرکل کتائب سیدالشهداء عراق، با بیان این که ظرف هفته آینده بخش شرقی موصل از لوث وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی خواهد شد، تصریح کرد: پس از پاکسازی بخش شرقی موصل، الحشد الشعبی از سمت غرب ظرف 10 روز وارد تلعفرخواهد شد.

"حاج ابوآلاء الولایی" همچنین با ابراز امیدواری از این که آزادسازی موصل به حضور داعش در عراق به طور کامل پایان دهد خاطر نشان کرد: الحشد الشعبی تا کنون 4 هزار و 500 کیلومتر از اراضی عراق را از لوث وجود عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کرده است.

عملیات آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوا از اشغال گروه تروریستی داعش از 26 میزان با فرمان "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق و با حضور نیروهای مشترک عراقی آغاز شده و محور غربی آن که سخت ترین محور نبرد علیه تروریست ها توصیف می شود، به الحشدالشعبی واگذار شده است.

حاصل حضور الحشدالشعبی در این محور قطع جاده مواصلاتی موصل به مرزهای سوریه (قطع ارتباط تروریست ها در موصل با سوریه) و محاصره شهر تلعفر در 50 کیلومتری غرب این شهر بوده است.

 

کلیدواژه