جدی 23, 1395 09:32 Asia/Kabul
  •  افشای جزئیات پرداخت رشوه نتانیاهو به روزنامه صهیونیستی

بعد از چند روز تحقیق از نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره پرداخت رشوه به صاحب امتیاز روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحرنوت"، "هاآرتص" جزئیات بیشتری از این ماجرا افشا کرد.

به گزارش العالم، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" روز چهارشنبه نوشت: "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با "آرنون موزس" صاحب امتیاز روزنامه "یدیعوت آحرنوت" برای رسیدن به منافع مشترک، تماس هایی برقرار و پیشنهاد رشوه کرده و موزس نیز مبلغی را در ازای حمایت از ماندن نتانیاهو در رأس قدرت، پیشنهاد کرده است.

در همین حال، نتانیاهو صاحب امتیاز روزنامه روزنامه "یدیعوت آحرنوت" را به تصویب قانونی برای جلوگیری از ادامه توزیع رایگان روزنامه "اسرائیل هیوم" وعده داده است تا فروش "یدیعوت آحرنوت" دوباره به صدر روزنامه ها بازگردد.

این اتفاقات به سال های 1393 و 1394 و کمی قبل از برگزاری انتخابات اخیر کنست (پارلمان) اسرائیل باز می گردد.

در همین حال، اسناد جدید از فساد مالی نتانیاهو و همسرش پرده برداشته است و پروندۀ نتانیاهو در حال حاضر به علت فساد مالی مرتبط با دریافت هدایای غیرقانونی در حال بررسی است.

بر اساس دستور اخیر دادستانی کل رژیم صهیونیستی، اتهام کمک یک‌میلیون یورویی "آرناود میمران" متخلف مالی فرانسوی به نتانیاهو در زمان انتخابات سال 2009 میلادی(1388 شمسی)، نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رسانه‌ها و مخالفان داخلی اسرائیل همچنین اخیرا به موضوع نقش واسطه‌ای نتانیاهو در خرید زیردریایی از آلمان پرداخته‌اند. آنان اعلام کرده‌اند  نتانیاهو پول هنگفتنی را در قبال این معامله به دست آورده‌ است.

 

کلیدواژه