جدی 27, 1395 08:07 Asia/Kabul
  • بسیج مردمی عراق؛ محافظ نجف اشرف

شورای استانداری نجف عراق از تشکیل یگانی از نیروهای بسیج مردمی و حفر خندقی به طول 50 کیلومتر در غرب شهر نجف اشرف به منظور جلوگیری از نفوذ تروریست های داعش از مناطق بیابانی به این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس بیانیه روز یکشنبه شورای استانداری نجف عراق، "لوی الیاسری" والی نجف با "ابومهدی المهندس" معاون نیروهای بسیح مردمی عراق "الحشد الشعبی" و سرلشکر "قیس خلف رحیمه" فرمانده عملیات فرات میانه دیدار و درباره اوضاع امنیتی و تامین امنیت مناطق گسترده بیابانی در جنوب غربی عراق گفتگو کرد.

شورای استانداری نجف در این بیانیه خاطر نشان کرد: الیاسری و المهندس درباره تشکیل دو هنگ از نیروهای بسیج مردمی عراق برای تامین امنیت مناطق بیابانی این ولایت در کنار دستگاه امنیتی حاضر در این منطقه توافق کردند.

همچنین بر اساس توافق انجام شده بسیج مردمی عارق با همکاری لشکر امام علی (ع) وابسته به حرم علوی به حفر خندقی به طول حدود 50 کیلومتر برای محافظت از شهر نجف اشرف و حرم امام علی (ع) (امام اول شیعیان جهان) اقدام خواهد کرد.

توافق انجام شده میان استانداری نجف و "الحشد الشعبی" در پی نفوذ پنج عامل انفجاری به منطقه القادسیه (40 کیلومتری جنوب نجف) در 12 جدی صورت می گیرد که در آن هفت نفر از نیروهای پلیس و غیرنظامیان عراقی کشته شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

پارلمان عراق چندی پیش با تصویب قانونی در مجلس این کشور نیروهای الحشد الشعبی را به نیروهای ارتش و نظامیان این کشور ملحق کرد.

­نیروهای بسیج مردمی عراق، نقش مهمی در پشتیبانی از نیروهای ارتش این کشور در جنگ با داعش و آزادسازی مناطق گسترده ای در شمال و غرب عراق داشته اند. ­ ­

 

کلیدواژه