دلو 03, 1395 17:59 Asia/Kabul
  • تظاهرات گسترده زنان علیه ترامپ در سرزمین های اشغالی

زنان اسرائیلی نیز به جمع معترضان رئیس جمهوری جدید آمریکا پیوستند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها زن اسرائیلی در اعتراض به «دونالد ترامپ» مقابل ساختمان سفارت امریکا در تل آویو تجمع کردند.

آنها با حمل پلاکاردهایی که روی آنها شعارهایی در حمایت از حقوق زنان نوشته شده بودخواستار محترم شمردن حقوق زنان از سوی رئیس جمهوری جدید آمریکا شدند.

یک میلیون زن امریکایی نیز روز شنبه در تظاهرات گسترده ای علیه دونالد ترامپ به خیابان های شهرهای مختلف این کشور آمدند.

هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده دموکرات ها در انتخابات اخیر امریکا، روز شنبه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «از ایستادگی، سخن گفتن و تظاهرات برای ارزش هایمان از شما (زنان تظاهرات کننده) تشکر می کنم.»

تظاهرات مشابهی نیز از سوی زنان در برخی کشورهای دیگر از جمله نیوزیلند، آرژانتین، انگلیس، فرانسه و ایتالیا به راه افتاده است.

بعد از برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا، بسیاری از کشورهای جهان، صحنه اعتراض های مردمی بوده است.

بیان برخی اظهار نظرها و شعارهای انتخاباتی از سوی ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی، نگرانی های گسترده ای را در بین طیف های وسیعی از مردم آمریکا به ویژه زنان و اقلیت ها ایجاد کرده است.

همچنین رفتار های جنجالی و در برخی موارد بی ادبانه دونالد ترامپ، باعث شده است، بسیاری از مردم و چهره های مشهور آمریکا، مقام ریاست جمهوری این کشور را در حد وی نداند.