دلو 05, 1395 07:44 Asia/Kabul
  • شکست عملیات مزدوران سعودی در جنوب یمن

در درگیری قوای یمنی با مزدوران سعودی در ولایت تعز در جنوب یمن، چهار تن از عناصر مزدور کشته و 14 تن دیگر دیگر زخمی شدند.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه خبری المسسیره یمن، نیروهای ارتش و مردمی یمن با دفع حمله شامگاه دوشنبه مزدوران سعودی نزیک پوسته «الشبکه» در ولایت جنوبی یمن چهار مزدور را هلاک و 14 تن دیگر را زخمی کردند.

قوای یمنی همچنین با توپخانه تجمع مزدوران در مربوطات «المضابی» ولسوالی «مقبنه» را هدف قرار دادند که بر اثر این آتش باری تلفاتی به نیروهای مزدور و اشغالگر وارد شد.

در همین حال عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن تداوم محاصره فرودگاه صنعا از طرف کشورهای متجاوز به این کشور را مجازات جمعی مردم یمن خواند.

محمد البخیتی با تاکید بر این مطلب از سازمان ملل متحد خواست برای پایان دادن به محاصره هوایی یمن موضع جدی اتخاذ کند.

وی افزود:« اگر قرار بر ادامه مذاکرات است محاصره فرودگاه صنعا باید متوقف شود زیرا این محاصره، باشندگان یمنی و کشور یمن را هدف قرار داده است. این کار مجازات جمعی باشندگان یمن محسوب می شود و در این زمینه باید شاهد موضع قوی و جدی باشیم.»

عربستان همراه با چند کشور دیگر عرب از 22 ماه پیش مربوطات مختلف یمن را با هدف بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت آماج حملات خود قرار داده است اما این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.