دلو 07, 1395 08:44 Asia/Kabul
  •  ایران، شهرک سازی های غیر قانونی اسرائیل را محکوم کرد

"بهرام قاسمی"، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران چهارشنبه شب تداوم اقدامات رژیم صهیونیستی در ساخت و ساز و توسعه شهرک های غیرقانونی در اراضی فلسطینیان را که در مغایرت کامل با حقوق بین الملل است، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ قاسمی از جامعه بین الملل خواست تا با تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی قانون شکن و ناقض مصوبات، قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت، به وظایف و مسئولیت های ذاتی خود عمل کرده و مانع اجرای سیاست های تجاوزکارانه و توسعه طلبانه این رژیم گردد.

سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه چهار روز بعد از مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کرد: "آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسراییل ساخت 2500 واحد جدید را در کرانه باختری رود اردن تصویب کردند.

این دومین تصمیم رژیم صهیونیستی در خصوص شهرک سازی طی روزهای اخیر به شمار می رود.

پیش از این نیز روز یکشنبه شهرداری قدس اشغالی، مجوز ساخت 566 واحد جدید را در بیت المقدس صادر کرد که این مسئله اعتراض جامعه جهانی و رهبران فلسطینی را به همراه داشت.

با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، گستاخی های مقامات رژیم صهیونیستی دوچندان شده و هر روز طرح های جدیدی را برای ساخت شهرک های جدید در اراضی فلسطینیان با وجود صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر توقف این شهرک سازی ها تصویب می کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس، دونالد ترامپ را حامی قدرتمند اسرائیل خوانده بود.

ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی و همچنین پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل علاوه بر حمایت های همیشگی و همه جانبه واشنگتن از رژیم صهیونیستی وعد داد که سفارت امریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی انتقال خواهد داد.

 

کلیدواژه