دلو 08, 1395 09:29 Asia/Kabul
  • پیروزی بسیج مردمی عراق در مقابل تروریستها در شمال این کشور

نیروهای بسیج مردمی عراق ( الحشد ) در 72 ساعت گذشته در عملیات ویژه موفق شدند، 450 کیلومتر مربع از جنوب موصل را در شمال عراق از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد و پاکسازی کنند.

به گزارش ایرنا ، نیروهای بسیج مردمی عراق دیشب (پنج شنبه شب ) در بیانیه ای اعلام کرد ،این عملیات در حد فاصل شهرهای الشرقاط در شمال استان صلاح الدین و حمام العلیل در جنوب موصل ، انجام شده است.

در این عملیات تعداد زیادی از روستاهای منطقه ازجمله جابر هویدی ، هندی ، ادمانه ، فیاض الثلج ، تل شنان (تپه راهبردی)، عرب لیث، محمد العواد، ارض مسلطن ، عرب علی المافع و عبدالله العبیدی ، بطور کامل آزاد و پاکسازی شده است.

همچنین راه مواصلاتی داعش از این مناطق به ساحل چپ موصل (بخش شرقی) قطع شده است و نیروهای امنیتی عراق را در حرکت به سمت موصل پوشش امنیتی داده است.

در این عملیات، همپچنین روستا های کنار جاده بغداد - القیاره – موصل که مسیر حرکت مخفی نیروهای داعش به شهرهای الحویجه در کرکوک و الحضر در ولایت نینوا در شمال عراق بود، پاکسازی شد.

دراین عملیات دهها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

در همین حال وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد: عملیات آزادسازی بخش غربی شهر موصل از اشغال گروه تروریستی داعش در آینده نزدیک آغاز می شود.

بخش شرق موصل اخیرا از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شد .

 

کلیدواژه