دلو 12, 1395 13:36 Asia/Kabul
  • هواپیمای آمریکایی حامل کمک های غذایی و تسلیحاتی برای  داعش 

رییس جناح صادقون و عضو کمیسیون امنیتی پارلمان عراق تاکید کرد، بغداد در باره فرود هواپیمای نظامی آمریکا در مناطق تحت اشغال تروریستهای داعش ساکت نخواهد ماند.

به گزارش روز سه شنبه  ایرنا ، "حسن سالم" رییس جناح صادقون و عضو کمیسیون امنیتی پارلمان عراق گفت،ماموریت هواپیمای نظامی آمریکایی حامل کمک های غذایی و تسلیحاتی برای گروه تروریستی داعش که در منطقه الجزیره در نزدیکی روستای السلام  فرود آمده است، انتقال برخی از تروریست ها و سرکرده های آن از این منطقه به نقطه دیگر بوده است.
حسن سالم اظهار کرد،  کتائب حزب الله عراق به طور مستند نقض تمامیت ارضی عراق از سوی آمریکا و همکاری آمریکایی ها با تروریست ها را ثبت و ضبط کرده  و سکوت دراین باره پایمال شدن خون شهدای کشور است.
همچنین "ستار الغانم "نماینده جناح بدر در پارلمان عراق نیز از فرود آمدن بالگرد شینوک آمریکایی در منطقه الجزیره در نزدیکی صلاح الدین خبر داد که در اختیار داعش قرار دارد.
آمریکا با حمایت از تروریستهای داعش برای گسترش آتش جنگ در کشورهای عربی و اسلامی تلاش می کند و  دراین چارچوب  تاکنون هواپیماها و بالگردهای آمریکایی بارها از هوا برای تروریست ها محموله های غذایی و نظامی پرت کرده اند.
از سوی دیگر "لقمان فیلی " سفیر سابق بغداد در واشنگتن دستور "دونالد ترامپ " رئیس جمهور آمریکا در زمینه منع صدور روادید برای شهروندان عراقی که در حال مبارزه با تروریسم  هستند  را خیانت دانست و گفت ، در این شرایط اعتماد به آمریکا  منطقی نیست.
"دونالد ترامپ" جمعه گذشته با امضای دستوری اجرایی ورود شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان، از جمله عراق، به آمریکا را برای دست کم 90 روز ممنوع کرد.

 

کلیدواژه