اسد 17, 1395 09:42 Asia/Kabul
  • "فتح الله گولن"

وکیل "فتح الله گولن" مخالف دولت ترکیه ادله این دولت برای استرداد وی از آمریکا را "بی پایه و احمقانه "خواند.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، حکم قضایی که برای دستگیری "فتح الله گولن " مخالف دولت ترکیه به اتهام دخالت در کودتای اخیر این کشور صادر شده است - زمینه ای برای درخواست رسمی استرداد او از آمریکا خواهد بود.

"گولن" که در گذشته متحد "رجب طیب اردوغان " رئیس جمهوری ترکیه بود-دخالت در کودتای 25 سرطان را رد کرده است. با این حال -"رید وینگارتن" وکیل و عضو موسسه ای حقوقی که وکالت فتح الله گولن را برعهده دارد- می گوید "ادعاهای احمقانه " علیه او افزایش یافته است.

وینگارتن درباره ریشه های کودتا در ترکیه گفت به احتمال فراوان -نظامیان ناراضی که احساس می کردند بزودی پاکسازی خواهند شد- به اقدامی شتاب زده دست زدند.

این وکیل با توصیف موکل خود به عنوان "یک رهبر دینی سالمند و آسیب پذیر"- گفت او هیچ کاری نکرده است که بر اساس تعاریف حقوق در آمریکا موجب استردادش شود.

با این حال "رابرت آمستردام " وکیل بین المللی که از سوی دولت ترکیه برای بررسی فعالیت های فتح الله گولن در بیرون از ترکیه استخدام شده است - دیدگاه های وینگارتن را رد می کند و می گوید گولن یک "امام جماعت خلوت گزین و نحیف" نیست.

به گفته آمستردام- تحقیقات قضایی درباره فتح الله گولن در جریان است که نشان می دهد او در فعالیت های اقتصادی و سیاسی مشارکت فراوان دارد.

کلیدواژه