دلو 20, 1395 09:19 Asia/Kabul
  •  بیانیه سازمان همکاری اسلامی در محکومیت شهرک‌سازی اسرائیل

سازمان همکاری اسلامی روز سه شنبه در بیانیه‌ای موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت هزاران واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت هزاران واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین را نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی به ویژه قطعنامه شماره 2334 شورای امنیت سازمان ملل دانست.

«یوسف بن أحمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد تسریع در روند شهرک‌‌سازی اسرائیل در سال جاری بیانگر ادامه سیاست‌های این رژیم برای تضعیف تلاش‌های بین‌المللی با هدفف تحقق صلح در منطقه است.

العثیمین همچنین بررسی لایحه مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های صهیونیستی را محکوم کرد و درباره خطرات استمرار فعالیت‌های شهرک‌سازی و پیامدهای آن در منطقه هشدار داد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، جامعه جهانی و به ویژه شورای امنیت را به مسئولیت‌پذیری و اتخاذ تدابیر لازم برای توقف سیاست‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله در قدس اشغالی فراخواند.

پارلمان (کنست) رژیم صهیونیستی دوشنبه‌شب لایحه جنجالی را که ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری رود اردن را مجاز اعلام می‌کند، به تصویب رساند.

این لایحه جنجالی نه فقط شهرکسازی‌های رژیم اسرائیل در آینده، بلکه شهرک‌سازی‌های پیش از این تاریخ (زمان تصویب لایحه) را نیز مجاز می‌داند.

 

کلیدواژه