دلو 24, 1395 19:03 Asia/Kabul
  • ادامه چالش دولت مصر در واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان

تحلیلگر برجسته عرب ،واگذاری جزایر "تیران" و "صنافیر" مصر به عربستان را چالشی مهم برای دولت قاهره دانست.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته عرب در سرمقاله روز یکشنبه رونامه رای الیوم درباره افشای مکالمه تلفنی «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر و «اسحاق مولخو» مشاور حقوقی و سیاسی نخست وزیر اسرائیل نوشت،چالشهای دولت مصر درباره جزایر "تیران" و "صنافیر" از سوی مخالفان دولت این کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

عبدالباری عطوان افزود، افشای مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه مصر و مشاور حقوقی و سیاسی نخست وزیر اسرائیل این موضوع را نشان داد که مصر هیچ گاه اصلاحاتی را بدون موافقت رژیم صهیونیستی انجام نمی دهد.

شبکه ماهواره‌ای "مکملین"، که از مخالفان دولت قاهره است روز شنبه فایل‌های صوتی از مذاکرات محرمانه وزیر امور خارجه مصر با یک مسوول رژیم صهیونیستی را درباره توافقنامه "تیران" و"صنافیر" افشاء کرد.

در این مکالمه وزیر امورخارجه مصر به مشاور حقوقی و سیاسی نخست وزیر اسرائیل قول داده است که قاهره هرگز با هیچ تغییری در توافقنامه تیران و صنافیر بدون موافقت قبلی رژیم صهیونیستی موافقت نخواهد کرد. 

مردم مصر در اعتراض اقدام دولت در واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان تظاهرات گسترده ای در قاهره و سایر نقاط این کشور برگزار کردند که بیش از 200 معترض مصری در این تظاهرات‌‎ دستگیر و به حبس محکوم شدند .

 

کلیدواژه