دلو 25, 1395 09:42 Asia/Kabul
  • محکویت تصویب قانون ممنوعیت پخش اذان در قدس

دولت وفاق ملی فلسطین تصویب قانون ممنوعیت پخش اذان در کمیته وزارتی قانون‌گذاری رژیم صهیونیستی را با هدف فراهم شدن شرایط برای طرح آن در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ "یوسف محمود" سخنگوی دولت وفاق ملی فلسطین ضمن محکوم کردن اقدام کابینه اسرائیل در تصویب قانون ممنوعیت پخش اذان در قدس تاکید کرد تصویب این قانون تعرضی خطرناک به آزادی عبادت و شهر قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

محمود افزود مسوولیت تحمیل این قانونی ظالمانه و خطرناک مبنی بر ممنوعیت اتباع ادیان آسمانی از اقامه شعائر و ادای واجبات دینی شان، متوجه رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی دولت وفاق ملی فلسطین از کشورهای عربی و اسلامی و همه کشورهای جهان خواست اقدامی فوری برای مقابله با این برتری جویی رژیم اشغالگر قدس اتخاذ کرده و جلوی این اقدام خطرناک را بگیرند.

کمیته وزارتی امور قانونگذاری رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نسخه اصلاح شده پیش نویس قانون "ممنوعیت پخش اذان" در قدس را به تصویب رساند تا مقدمات طرح آن در کنست فراهم گردد.

بر اساس این قانون استفاده بلندگوهای مساجد برای پخش شعائر دینی از ساعت 11 شب تا ساعت 7 صبح در قدس ممنوع خواهد بود.

رژیم صهیونیستی طی دهه‎های اخیر تلاش‎های بسیاری برای تغییر هویت اسلامی قدس شریف انجام داده که قانون منع پخش اذان یکی از آخرین این تلاش‎ها است.

 

کلیدواژه