دلو 30, 1395 09:09 Asia/Kabul
  • بازگشت یک و نیم میلیون آواره عراقی به منازل خود

سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت روز جمعه گفت: یک میلیون و 500 هزار عراقی که در پی اشغال موصل توسط گروه تروریستی داعش، از خانه و کاشانه خود آواره شده بودند، باردیگر به منازل خود بازگشته اند.

به گزارش ایرنا، «جوئل میل لن»، تصریح کرد: شمار آوارگان عراقی در ژانویه 2014 بیش از سه میلیون نفر بود که این تعداد در سه هزار و 661 مرکز در عراق ساماندهی شده بودند.

سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت با اشاره به این که در ماه های بهار و تابستان سال گذشته، بازگشت آوارگان عراقی به مناطق آزاده شده در استان الانبار آغاز شد، افزود: این استان عراق در ابتدای ماه فوریه 2017 با ثبت 73 هزار و 386 نفر، شاهد بالاترین بازگشت آوارگان به محل زندگی شان بوده است.

سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت تصریح کرد: مساله امنیت، خطر ناشی از مین های کارگذاشته شده توسط داعش و از بین رفتن کامل زیرساخت ها، از جمله چالش های پیش روی آوارگان عراقی برای بازگشت به محل زندگی شان است.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمایت های مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان با حمله به عراق، بخش های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی شماری انجام داده است.

از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی بسیاری از مناطق اشغال شده را آزاد کرده اند.

 

کلیدواژه