قتل عام مردم یمن در حمله هوایی عربستان
(last modified 1395-05-18T10:31:28+00:00 )
اسد 18, 1395 15:01 Asia/Kabul
  • قتل عام مردم یمن در حمله هوایی عربستان

در حمله هوایی ارتش عربستان به مناطقی در حومه صنعا (پایتخت یمن)، دهها یمنی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری یمن (سبا)، جنگنده های ارتش عربستان یک شنبه شب مناطق مسکونی و بازار روستای العذری در منطقه نهم ولایت صنعا (پایتخت یمن) را بمباران کردند که بر اثر آن دستکم 30 یمنی کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، آمار کشته ها وزخمی های بمباران دیشب بازار روستای العذری توسط عربستان نهایی نیست زیرا شناسایی و دسترسی به برخی اجساد به دلیل گستردگی تخریب خانه ها، هنوز امکانپذیر نیست.

در همین حال بر اثر بمباران مناطق مسکونی روزیک شنبه در منطقه عذر شهر نهم در ولایت صنعا 12 تن از جمله چند زن و کودک یمنی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به حملات و جنایات سعودی ها حملات مزدوران سعودی را در منطقه المناره در ناحیه نهم صنعا ناکام گذاشتند.

در این حمله نیروهای یمنی در ناحیه نهم دستکم 60 مزدور سعودی را کشتند.

پایگاه خبری صعده پرس یمن هم از کشته شدن 11 سرباز عربستانی در درگیری های مرزی با ارتش و گروه های مقاومت مردمی یمن در مناطق جیزان و نجران در جنوب عربستان خبر داد.

بر اثر حملات موشکی یمنی ها به پادگان های نظامی عربستان در این مناطق دهها نظامی سعودی نیز زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی العالم هم گزارش داد: نظام سعودی برای مقابله با حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن در نجران، عسیر و جیزان، 2500 مزدور خود را از مأرب و الجوف در یمن فراخواند.

اخیرا ارتش سعودی شکست های سختی را از مبارزان یمنی متحمل شده است.

کلیدواژه