حوت 15, 1395 15:30 Asia/Kabul
  • عبدالله صالح خواستار آشتی ملی در یمن شد

رئیس جمهوری سابق یمن خواستار آشتی ملی فراگیر در کشور شد .

به گزارش خبر گزاری ایرنا، علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن روز یکشنبه با صدور بیانیه ای درصفحه شخصی خویش خواستار حضور نیروهای خود در نوار مرزی مشترک با عربستان برای گسترش جبهه های جنگ درصورت تداوم تجاوز عربستان به یمن شد.

صالح افزود : در صورت تداوم تجاوز عربستان ومتحدانش، 400 هزار افسر و سرباز, سلاح بر دوش برای جنگ با متجاوزان در جبهه های نجران، عسیر و جیزان حاضر خواهند شد.

صالح اظهار داشت : با توپ، تفنگ و تیربار خود در جبهه های جنگ با عربستان که رهبری  کشورهای متجاوز به یمن متشکل از 17 کشور در راس آنها آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را عهده دارد، حاضر می شویم.

 پیشتر نیزعلی عبدالله صالح  گفته بود:حمله به یمن مقابل دیدگان همه کشورهای جهان و سازمان ملل انجام شده است و این سازمان با سکوت خود در برابر حملات عربستان، به عنوان شریک جنایت‌های جنگی آل سعود در یمن به شمار می‌رود.

عربستان با حمایت آمریکا و انگلیس، از مارس 2015 حملات خود را به مردم یمن با هدف بازگرداندن "عبدربه منصورهادی" رئیس جمهوری مستعفی این کشور به عرصه سیاسی یمن آغاز کرده است.جنگ آل سعود در یمن بیش از 38 هزار یمنی کشته و زخمی داشته و سبب تخریب زیرساخت‌ها و آوارگی میلیون‌ها غیرنظامی یمنی به ویژه زنان و کودکان شده است.