هلاکت حدود 150 عضو داعش در غرب موصل در حملات هوایی ارتش عراق
(last modified 1395-12-16T04:26:43+00:00 )
حوت 16, 1395 08:56 Asia/Kabul
  •  هلاکت حدود 150  عضو داعش در غرب موصل در حملات هوایی ارتش عراق

در حملات هوایی ارتش عراق ،ضد مواضع گروه تروریستی داعش در غرب شهر موصل در شمال این کشور ، حدود 150 عضو داعش به هلاکت رسیدند .

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، "عبدالامیر رشید یارالله" فرمانده علملیات آزادسازی ولایت نینوا در شمال عراق گفت، جنگنده های ارتش عراق  دیروز یک شنبه 63 بار، مواضع تروریستهای داعش را در بخش های غربی شهر موصل در ولایت نینوا هدف قرار دادند که بر اثر آن حدود 150 عضو داعش از جمله شش سرکرده به هلاکت رسیدند و دهها تروریست دیگر نیز زخمی شدند .

 نیروهای عراقی همچنین دیروز در عملیات خود ضد تروریستهای داعش  در محله های الدندان و الدواسه درغرب موصل ساختمان های این دو محله را لوث تروریستها پاکسازی و ده ها خودروی زرهی عناصر داعش را منهدم کردند.

همچنین جنگنده های عراق انبارهای  مهمات داعش را در منطقه تلعفرولایت نینوا ، منهدم کردند.

از سوی دیگر "احمد الاسدی" سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد) اعلام کرد ،ساختمان های واقع در بخش غربی موصل در‌ آستانه آزادسازی سازی است و آزادی این منطقه به معنای پایان کار داعش در عراق است.

عملیات آزادسازی بخش غربی موصل با مشارکت حدود 100 هزار نیروی عراقی با دستور «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق از اواسط فوریه 2017  آغاز شد.

نیروهای دولتی عراق با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی  ماه گذشته بخش‌های شرقی موصل را آزاد کردند.

داعشی‌ها هم اینک در محله‌های غربی این شهر تحت محاصره قرار دارند و شکست آن‌ها در این شهر به منزلۀ  فروپاشی این گروه تکفیری در عراق است.

 

 

کلیدواژه