حوت 22, 1395 15:13 Asia/Kabul
  • تداوم حملات متجاوزان سعودی به خاک یمن

حمله هوایی نظامیان رژیم سعودی به منطقه نهم استان صنعا یمن به کشته شدن سه شهروند یمنی از جمله یک زن منجر شد .

شبکه تلویزیونی المسیره یمن روز  یکشنبه اعلام کرد، در این حمله‌ هوایی به ولایت صنعا ، شماری نیز زخمی شدند.  همچنین جنگنده های متجاوز سعودی با بمباران یک منطقه در ولایت محویت موجب جان باختن  یک شهروند یمنی شدند.

یگان موشکی ارتش یمن نیز امروزیکشنبه در اقدامی تلافی‌جویانه مواضع و محل تجمع نظامیان سعودی در مناطق نجران و جیزان در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

نیروهای انصارالله هم چندین خمپاره به محل تجمع نیروهای سعودی در پایگاه نظامی طلعه شلیک و خسارت‌های سنگین به سعودی‌ها وارد کردند.

خبر دیگر از یمن اینکه ، تشکل موسوم به « طرح زنان یمن برای مقابله با جنایت های عربستان – آمریکا »با صدور بیانیه ای با اشاره به  حمله اخیر جنگنده های سعودی – آمریکایی به بازاری در ولایت الحدیده اعلام کرد :حمله به مناطق مسکونی یمن با اسلحه ممنوعه و تخریب تاسیسات زیربنایی کشور نقض قوانین بین المللی و مردود است.

تشکل «طرح زنان یمن برای مقابله با جنایت های عربستان – آمریکا»  از شورای امنیت سازمان ملل ، سازمان های بین المللی ، حقوقی و بشردوست تلاش جدی را  برای توقف حملات عربستان به یمن و لغو محاصره ظالمانه این کشور خواستار شد.

عربستان حدود دو سال است که حملات خود را با هدف بازگرداندن « عبدربه منصور هادی » رییس جمهوری مستعفی یمن به قدرت آغاز کرده است.