حوت 25, 1395 08:24 Asia/Kabul
  • العبادی: عملیات آزادسازی موصل به مراحل پایانی رسیده است

صدراعظم عراق اعلام کرد: عملیات نیروهای مشترک عراقی برای آزادسازی شهر موصل از اشغال گروه تروریستی داعش به مراحل پایانی خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ «حیدر العبادی» صدراعظم عراق عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بغداد گفت: نیروهای عراقی در درگیری‌های قبلی با گروه تروریستی داعش در استان‌های دیاله، الانبار و صلاح الدین و عملیات فعلی در موصل درس بزرگی به این گروه دادند که هرگز فراموش نخواهد کرد.

العبادی افزود: تمرکز فعلی عراق افزایش تلاش‌ها برای بازسازی مناطق آزاد شده کشور از اشغال تروریست‌های داعش است.

صدراعظم عراق همچنین اعلام کرد: مبارزه با فساد و ریشه‌کنی آن در کشور از برنامه‌های دولت پس از پایان عملیات آزاد سازی موصل خواهد بود.

حیدر العبادی از تصمیم خود برای سفر به آمریکا در اواخر ماه مارس جاری نیز خبر داد و گفت: با هدف گفت وگو با مقامات آمریکا در موضوعات مختلف امنیتی، اقتصادی به واشنگتن می‌رود.

صدراعظم عراق درباره سفر اخیر هیاتی از وزارت خارجه این کشور به ریاض هم اظهار کرد: هیات عراقی به دعوت عربستان و با هدف همکاری به این کشور سفر کرد.

هیاتی از ورازت خارجه عراق به ریاست «نزال الخیر الله» معاون وزیر خارجه این کشور یکشنبه گذشته به ریاض سفر کرد. هیات عراقی با مقامات عربستان درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور، روابط دوجانبه، مسائل مربوط به گذرگاه‌های مرزی و مبادلات تجاری گفت وگو کرد.

 

کلیدواژه