ادامه جنگ دریمن و افزایش تلفات عربستان
(last modified 1395-12-25T03:59:04+00:00 )
حوت 25, 1395 08:29 Asia/Kabul
  • ادامه جنگ دریمن و افزایش تلفات عربستان

منابع یمنی با تاکید بر اینکه رسانه‎های سعودی تعداد تلفات نظامیان سعودی را سانسور می‎کنند، از افزایش تعدادنظامیان کشته شده طی دو ماه گذشته خبرداد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فارس ،روزنامه «صدی المسیره»یمن پس از تحقیقات میدانی درباره کشته شدن تعداد دقیق نظامیان سعودی در دو ماه گذشته ، تعداد آنها را 71 نفر اعلام و برای اثبات دقیق بودن آمار، اسامی نظامیان ، تاریخ و محل کشته شدن آنها را ذکر کرده است.

 عربستان همچنان از اعلام میزان دقیق و واقعی خسارت‌ها خودداری می کند و رسانه‎های سعودی معمولا برای انتشار اخبار مربوط به کشته شدن نظامیان سعودی از عبارت «تعداد اندک» استفاده می کنند.

عملیات ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله در ماه های جنوری و فوریه افزایش یافت؛ به گونه ای که رسانه های آل سعودی مجبور شدند اخیرا کشته شدن 34 نفر از آنها را اعلام کنند، این در حالی است که تعداد حقیقی تقریبا دو برابر آن بوده است که اعلام شد.

خبردیگر اینکه،منابع یمنی از کشته شدن ده‎ها نفر از نظامیان و شبه نظامیان وابسته به عربستان در مناطق «جازان، نجران و عسیر» در جنوب عربستان خبر دادند.

 یک منبع نظامی یمن اظهار داشت، سه نظامی سعودی در حمله خمپاره ای به پایگاه الضبعه در نجران و ده ها نفر از عناصر «مزدور» سعودی در عملیات  انفجار میدان مین در ورودی منطقه الخضراء در نجرانبه به هلاکت رسیدند.

یک نظامی سعودی نیز در قریه الدفینه در جازان به دست نیروهای تک تیرانداز کشته شد و پایگاه المصفق هدف حمله موشکی قرار گرفت.

یگان هاوان ارتش یمن و انصارالله پایگاه علب را هم در منطقه عسیر و پوسته های های سعودی مجاور هدف قرار داد.

عربستان با حمایت آمریکا و انگلیس، از مارچ 2015 حملات خود را به مردم یمن آغاز کرده است. حملات رژیم آل سعود به مردم یمن بیش از 38 هزار کشته و زخمی برجا گذاشته و سبب تخریب زیرساخت‌ها و آوارگی میلیون‌ها نفر از افراد ملکی یمنی به ویژه زنان و کودکان شده است.