حمل 07, 1396 14:54 Asia/Kabul
  • الصماد: آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات، اصل تجاوز به یمن هستند

«صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: متجاوزان چهارگانه آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات برای تسلط بر مردم یمن تلاش می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری یمنی المسیره؛ «صالح الصماد» روز یکشنبه در سخنانی در جریان راهپیمایی میدان السبعین شهر صنعاء پایتخت یمن به مناسبت دومین سالگرد مقاومت مردم این کشور در برابر حملات عربستان، خطاب به متجاوزان چهارگانه آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات تصریح کرد: «جهان باید صدای مردم یمن را که معتقدند این چهار کشور متجاوز هستند، بشنود.»

الصماد گفت: همانطور که دولت نجات ملی یمن خواهان حفظ موضع اصولی آشکار خود برای دفاع از مردم این کشور است از هر پیشنهادی که به توقف تجاوز و رفع محاصره و حضور در میز مذاکره با حفظ آزادی و استقلال یمن منجر شود، استقبال می‌کند. 

خبر دیگر این که، یک منبع مسئول در وزارت خارجه یمن ادعای عربستان درباره مین‌گذاری باب المندب توسط نیروی دریایی یمن برای هدف قرار دادن سلامت دریانودردی بین المللی را مسخره خواند.

این منبع یمنی روز دوشنبه اظهار کرد: حقایق زمانی و مکانی تایید می‌کند که عربستان وهم پیمانان آن بالقوه با ماجراجویی‌های نظامی خود که آخرین آن، حمله به مناطق باب المندب، ساحل و شهر المخا و تهدید به تبدیل بندر الحدیده به منطقه نظامی بود، سلامت دریانوردی در باب المندب و ساحل دریای سرخ را تهدید می‌کنند.

این منبع در وزارت خارجه یمن افزود: متجاوزان با پخش ادعاهای دروغین درصد فریب افکارعمومی هستند.  وی همچنین از کمیته بین المللی تحقیق دعوت کرد تا با بازدید از منطقه المخا و الحدیده به عمق جنایات عربستان پی ببرد. 

حملات عربستان به یمن بیش از 11 هزار کشته و دست‌کم سه میلیون آواره بر جا گذاشته و علاوه بر آن خسارات زیادی به تاسیسات زیربنانی این کشور وارد کرده است.