جامعه بین المللی ، شاهد فجیع ترین جنایات علیه مردم بی پناه یمن
(last modified 1396-01-08T09:51:28+00:00 )
حمل 08, 1396 14:21 Asia/Kabul
  • جامعه بین المللی ، شاهد فجیع ترین جنایات علیه مردم بی پناه یمن

مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان این که تجاوز نظامی عربستان به یمن در 2 سال گذشته موجب تخریب زیر ساخت های این کشور شده است، خاطر نشان کرد، 27 میلیون یمنی در معرض قحطی و گرسنگی قرار دارند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری صدا و سیما، مجمع جهانی اهل بیت (ع) در دومین سالگرد تجاوز رژیم آل سعود به یمن در بیانیه ای تصریح کرد: تجاوز عربستان و امریکا به یمن در حالی ادامه دارد که در دو سال گذشته بیمارستان ها، مراکز آموزشی، دارویی، مساجد، بازارها، منازل و مراسم جشن و عزا مردم مظلوم یمن، هدف بمباران جنگنده های سعودی قرار گرفته است.

در این بیانیه با ابراز تاسف از سکوت سازمان ملل در قبال جنایات آل سعود در یمن، تصریح شده است، جهانیان با سکوت شرم آور شاهد این جنایات هستند.

مجمع جهانی اهل بیت (ع) در این بیانیه با محکوم کردن جنایات رژیم سعودی در یمن از علمای کشورهای اسلامی خواست تا به وظایف شرعی و انسانی خود در قبال مردم مظلوم یمن عمل و اهداف عربستان از این تجاوز را برای مردم خود تبیین کنند.

این مجمع همچنین از سازمان های حقوق بشری خواست جنایتکاران سعودی را به دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت به دادگاه های بین المللی معرفی کنند.

عربستان سعودی با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و عربی همپیمان ریاض و در سکوت سازمان ملل، از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

 

کلیدواژه