حمل 18, 1396 11:27 Asia/Kabul
  • ایران حمله موشکی آمریکا به سوریه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در مرکز سوریه را محکوم کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران صبح روز جمعه در واکنش به حملات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه تاکید کرد: ایران به عنوان بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در تاریخ معاصر، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملان و قربانیان آن محکوم می‌کند و همزمان استفاده از این بهانه برای اقدامات یک جانبه را خطرناک، مخرّب و نقض اصول آشکار حقوق بین الملل می داند.  

بهرام قاسمی تصریح کرد: ایران ضمن محکومیت شدید هرگونه اقدام نظامی یکجانبه و حملات موشکی به پایگاه هوایی «الشعیرات» در سوریه توسط ناوهای آمریکایی، معتقد است اینگونه اقدامات به بهانه حمله شیمیایی مشکوک در «خان شیخون» در ادلب که زمان‌بندی، عاملان و ذی‌نفعان از آن کاملا در پرده‌ای از ابهام قرار دارد، به  تقویت تروریست‌های رو به زوال و پیچیدگی اوضاع در سوریه و منطقه خواهد افزود.

آمریکا بامداد جمعه به بهانه حمله شیمیایی مشکوک سه‌شنبه گذشته به استان ادلب، 59 فروند موشک «تاماهاک» از روی دو ناو جنگی «یواس‌اس راس» و «یواس‌اس پورتر» به سمت پایگاه هوایی الشعیرات در حمص شلیک کرد. 

حمله موشکی آمریکا به سوریه پس از جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حمله شیمیایی در ادلب که بدون رای گیری درباره پیش نویس قطعنامههای پیشنهادی پایان یافت، انجام شد. 

آمریکا و دیگر کشورهای حامی گروه‌های تروریستی در سوریه در اقدامی هماهنگ و با استفاده از دستگاه تبلیغاتی و رسانه‌ای گسترده، دولت سوریه را به زعم خود مسوول حمله شیمیایی به ادلب معرفی کردند.

کلیدواژه