حمل 19, 1396 18:02 Asia/Kabul
  • شمخانی : آمریکا عامل اختلال در روند حل بحران سوریه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت ، حمله موشکی آمریکا به سوریه ،با هدف افزایش فشار بر دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور و ایجاد اختلال در روند حل بحران سوریه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز شنبه در گفت و گوی تلفنی با «نیکلای پاتروشف»  دبیر شورای امنیت ملی روسیه اظهار کرد: این اقدامات آمریکا علاوه بر تقویت روحیه عناصر تروریست، در روند مقابله با تروریسم نیز که با همکاری دولت های روسیه، سوریه و ایران و با نظارت سازمان ملل دنبال می شود، اخلال ایجاد خواهد کرد.

شمخانی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته مستقل تحقیق بین المللی برای روشن کردن ابعاد حادثه مشکوک شیمیایی در ادلب سوریه افزود: با توجه به جمع آوری و انهدام سلاحهای شیمیایی سوریه که در سالهای گذشته و با ابتکار روسیه و تحت نظارت سازمان ملل صورت پذیرفت، به طور قطع این اقدام از سوی طرف ثالث و به منظور ایجاد بهانه برای حمله نظامی به سوریه صورت گرفته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با اشاره به دستاوردهای خیره کننده میدانی و سیاسی ناشی از آزادسازی حلب تصریح کرد: مسیر مقابله و سرکوب قاطعانه جریان تروریسم با تداوم همکاری راهبردی ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت ادامه خواهد یافت.

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این گفت وگوی تلفنی، با محکوم کردن حمله نظامی آمریکا به سوریه اظهار کرد: اقدام آمریکا، تخلف بارز از قوانین بین المللی، تجاوز آشکار به یک کشور مستقل، خلاف مواضع اعلامی دستگاه حکومتی آمریکا و کمک به تروریست ها است.

آمریکا بامداد جمعه به بهانه حمله شیمیایی مشکوک سه‌شنبه گذشته به استان ادلب سوریه، 59 فروند موشک از روی دو ناو جنگی خود در دریای مدیرانه به پایگاه هوایی "الشعیرات" در حمص سوریه، شلیک کرد که براثر آن، 9 غیر نظامی سوری از جمله چهار کودک کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

 

کلیدواژه