حمل 24, 1396 13:34 Asia/Kabul
  • هلاکت ۱۰۰ مزدور سعودی در حمله موشکی یمنی‌ها

منابع یمنی از کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر از مزدوران سعودی در حمله موشکی نیروهای یمنی در غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری یمن (سبأ)؛ یک منبع نظامی یمنی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور که روز گذشته یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر- 2»  به مواضع متجاوزان سعودی در منطقه «المخا» در جنوب غرب این کشور شلیک کردند،  به هلاکت 100 نفر از مزدوران از جمله چند افسر و نظامی سودانی و نیز انهدام هفت دستگاه خودرو نظامی متعلق به آنان منجر شد.

در همین حال؛ گروه بین المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی (آکسفام)، بحران در یمن را یکی از وخیم‌ترین بحران‌های انسانی در جهان دانست و اعلام کرد: در این کشور نزدیک به 19 میلیون نفر معادل 70 درصد جمعیت آن، نیازمند کمک‌های اضطراری هستند.

آکسفام با اشاره به این که حملات عربستان و مزدورانش به یمن تاکنون بیش از 46 هزار کشته و زخمی در این کشور بر جا گذاشته است افزود: بیش از سه میلیون نفر در یمن مجبور به ترک خانه‌های خود به علت بمباران‌ها شده‌اند.

عربستان با حمایت آمریکا و انگلیس از سال 2015 حملات خود را به مردم یمن با هدف بازگرداندن «عبدربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور به عرصه سیاسی یمن آغاز کرده است. عربستان سعودی با صرف هزینه‌های هنگفت در دستیابی به اهدافش ناکام مانده است.

کلیدواژه