حمل 27, 1396 11:43 Asia/Kabul
  • نمایندگان پارلمان سوریه: ترکیه طراح انفجار تروریستی در حلب است

نماینده پارلمان سوریه با تاکید بر این که ترکیه با طراحی حمله تروریستی به ساکنان دو شهرک «الفوعه» و «کفریا» به دنبال ناکام گذاشتن روند صلح در سوریه است گفت: انتقال زخمی‌ها و کشته‌شدگان انفجار حلب به ترکیه بخش دیگری از توطئه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه است.

«حسین راغب» نماینده پارلمان سوریه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی موثق، اردوغان مبلغ 15 میلیون یورو به تروریست‌ها داده بود تا توافق خروج ساکنان شهرک‌های شیعه نشین الفوعه و کفریا  را ناکام بگذارند و اجرای توافق مربوط به آن را متوقف کنند.

راغب گفت: ترکیه و با همدستی سعودی یکی از افسران اطلاعاتی عربستان  را از طریق مرزهای ترکیه به استان إدلب فرستاد تا نقشه این اقدام تروریستی را طراحی و اجرا کند.

«عارف الطویل» دیگر نماینده پارلمان سوریه نیز گفت: انفجار تروریستی ضد ده‌ها نفر از ساکنان الفوعه و کفریا ثابت کرد که گفت وگو با تروریست‌ها بی فایده است.

الطویل درباره اخبار حاکی از رسیدن آمبولانس‌های ترکیه به منطقه الراشدین حلب برای انتقال زخمی‌ها به ترکیه تصریح کرد: این نیز بخشی از توطئه است و نشانه نقش داشتن ترکیه در انفجار محسوب می‌شود.

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده بین کاروان اهالی فوعه و کفریا در منطقه الراشدین حلب سوریه دست‌کم 118 کشته و 224 نفر زخمی برجا گذاشته است.

گروه تروریستی «احرار الشام» مورد حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

 

کلیدواژه