ثور 08, 1396 10:57 Asia/Kabul
  •  اسد: سوریه درصدد خرید سامانه پیشرفته ضد موشکی از روسیه است

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد، دمشق در حال مذاکره با مقامات روسیه برای خرید جدیدترین سامانه ضدموشکی برای مقابله با حملات رژیم صهیونیستی و تهدیدهای آمریکا است.

بشار اسد در گفتگو با شبکه تلویزیونی تلسور که روز پنجشنبه توسط خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) منتشر شد اعلام کرد: طبیعی است که سوریه بخواهد به چنین سامانه ضد موشکی دست پیدا کند چرا که رژیم اسرائیل از سال هزار و نهصد و چهل و هشت پیوسته به کشورهای عرب اطراف خود حمله می کند. 

ژانویه گذشته سوریه اسرائیل را به بمباران یک فرودگاه نظامی در حومه غربی دمشق که سرویس های اطلاعاتی نیروی هوایی ارتش سوریه در آن قرار دارند، متهم کرد.

سوریه همچنین روز پنجشنبه اسرائیل را متهم کرد یک موضع نظامی را نزدیک فرودگاه بین المللی دمشق هدف حملات موشکی خود قرار داده است.

از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال دو هزار و یازده، رژیم اسرائیل به ندرت حملات متعدد خود را به خاک سوریه تائید کرده است اما روز پنجشنبه به طور تلویحی مسئولیت خود را در این حمله قبول کرد.

بشار اسد با اشاره به حملات موشکی اخیر آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در مرکز سوریه اعلام کرد: طبیعی است که ما اکنون با روسها به منظور تقویت سامانه های دفاع ضدموشکی خود گفتگو می کنیم چرا که می خواهیم با تهدیدها و حملات هوایی و موشکی اسرائیل و آمریکا مقابله کنیم.

آمریکا 18 حمل به بهانه حمله شیمیایی در منطقه خان شیخون در استان ادلب سوریه و نسبت دادن این حمله به دولت سوریه، یک پایگاه نظامی سوریه را در استان حمص موشک باران کرد.

 

کلیدواژه