اسد 24, 1395 09:42 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله سرمنشی حزب الله لبنان
    سید حسن نصرالله سرمنشی حزب الله لبنان

سرمنشی حزب الله لبنان با بیان اینکه حیات اسرائیل طولانی نخواهد بود، گفت: در سال 2006 آمریکا برای تجاوز علیه لبنان تصمیم گرفت و اسرائیل آن را اجرا کرد.

سید حسن نصرالله سرمنشی حزب الله لبنان شنبه شب در مراسم دهمین سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ تابستان سال 2006 ( جنگ 33 روزه) مقابل دشمن صهیونیستی گفت: مقاومت با ناکام ساختن اهداف تجاوز آمریکائی-اسرائیلی علیه لبنان به موفقیتی تاریخی و راهبردی دست یافت.

به گزارش ایرنا،سید حسن نصرالله که از طریق ویدئو کنفرانس سخن می گفت، از اهالی مقاومت ، شهدا و جانبازان و خانواده آنها، رزمندگان و ملت و دولت لبنان و رسانه ها و همچنین حامیان مقاومت لبنان به ویژه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه قدردانی و تشکر کرد.

سرمنشی حزب الله با بیان اینکه مقاومت در جنگ 33 روزه همه اهداف آمریکائی اسرائیلی را ناکام ساخت و مقاومت همچنان در کنار مرزهای لبنان قرار دارد، تصریح کرد: هدف دیگر جنگ 33 روزه با استفاده از نیروهای چند ملیتی، الحاق لبنان به ساختار امنیتی آمریکا، تقویت جایگاه اسرائیل و آزادسازی اسیران اسرائیلی بدون قید و شرط بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: از نتایج پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه، ، فروپاشی نظامی اسرائیل در داخل ، ردوبدل اتهام ها بین افسران و سربازان، برکناری و استعفاها و تغییرات دراردوی اسرائیل و بی اعتمادی بین فرماندهان و سربازان اسرائیلی بود.

سرمنشی حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به اینکه« حزب الله در خط مقدم جبهه مقاومت در مبارزه با گروه های تروریستی است»، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا ، گروه های تروریستی تکفیری مانند القاعده ، داعش و جبهه النصره را برای ایجاد هرج و مرج در منطقه ما ایجاد کرده است.

سرمنشی حزب الله تصریح کرد: آمریکا پس از شکست طرح خاورمیانه جدید و پایداری مقاومت در لبنان ، فلسطین ، سوریه و ایران و ناتوانی آن در تغییر معادله ها در افغانستان و عراق به سیاست جنگ نیابتی از طریق حمایت همه جانبه سعودی و امثال آن از تروریست های تکفیری متوسل شده است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما گزینه ای دیگر بجز مبارزه و جنگ با تروریست های تکفیری نداریم و هر روز که می گذرد، درستی انتخاب این گزینه و رفتن حزب الله به سوریه بیشتر ثابت می شود.

سرمنشی حزب الله تاکید کرد: ما باید در حلب و شهرهای دیگر برای دفاع از فلسطین و اسیران فلسطینی که با اعتصاب غذا برای حمایت از آوارگان و محاصره شدگان فلسطینی در لبنان ، سوریه، یمن ، لیبی و دیگر کشورها مبارزه می کنند، باشیم و باقی خواهیم ماند.

نصرالله همچنین در ادامه سخنان خود به مسائل داخلی لبنان اشاره کرد و با تاکید بر انتخاب سریع رئیس جمهوری برای فراهم شدن زمینه حل مشکلات لبنان گفت: نامزد حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری ژنرال میشل عون است.

سید حسن نصرالله با تاکید براهمیت گفت وگوی بین لبنانی ها برای دستیابی به راه حل ها افزود: دولت لبنان باید مسئولیت های خود را در زمینه های مختلف برعهده بگیرد.

کلیدواژه