حملات عربستان، عامل شیوع بیمارهای مرگبار در میان کودکان یمنی
(last modified 1396-02-22T10:25:42+00:00 )
ثور 22, 1396 14:55 Asia/Kabul
  • حملات عربستان، عامل شیوع بیمارهای مرگبار در میان کودکان یمنی

ادامه جنگ و محاصره یمن از سوی عربستان سعودی و همپیمانان این کشور سبب شده است تا هر 10 دقیقه یک کودک زیر پنج سال در یمن به سبب بیماری به کام مرگ کشیده شود.

به گزارش پایگاه العهد لبنان؛ ادامه حمله هوایی به تاسیسات زیربنایی و مراکز درمانی یمن و محاصره کامل این کشور، به شیوع بیماری‌هایی مانند وبا و دیگر بیماری‌های کُشنده در میان کودکان انجامیده و خدمات بهداشتی و درمانی را در یمن با بحران جدی مواجه کرده است.

سازمان بهداشت جهانی اخیرا اعلام کرد، بیماری وبا در یمن بار دیگر شیوع پیدا کرده است و دست‌کم 34 نفر پس از ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند.

بیماری وبا بر اثر وجود آلودگی در آب آشامیدنی در فرد ایجاد می‌شود و اگر فرد مبتلا درمان نشوند در مدت چند ساعت جان خود را از دست می‌دهد.

«محمد الاسعدی» سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در یمن اعلام کرد: در 12 روز گذشته، 82 مورد ابتلا به ویروس وبا در یمن گزارش شده که نیمی از مبتلایان کودک هستند و این بیماری در 13 ولایت یمن شیوع پیدا کرده است.

گزارش‌های خبری در دوسال گذشته از حملات عربستان به تاسیسات آب‌رسانی در یمن و بمباران سازماندهی شده اهداف غیرنظامی، به ویژه مخازن آب آشامیدنی، منابع این آب‌ها و تاسیسات آن حکایت دارد.

به گزارش سازمان ملل متحد بیش از 307 مخزن آب، شبکه آب‌رسانی و صدها چاه آب در حملات دو سال اخیر به یمن تخریب شده است و بیش از 85 درصد ساکنان یمن از نبود آب برای آشامیدن و استحمام رنج می‌برند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر هم هفته جاری در گزارشی از دخالت مستقیم آمریکا در حمله به یمن و استفاده از بمب‌های ساخت آن کشور در بمباران چاه‌های آب در منطقه ارحب، شمال صنعا، پایتخت یمن خبر داد.

کلیدواژه