استقبال ایران از توافق نمایندگان یمن برای ازسرگیری فعالیت پارلمان
(last modified 1395-05-25T04:08:59+00:00 )
اسد 25, 1395 08:38 Asia/Kabul
  •  استقبال ایران از توافق نمایندگان یمن برای ازسرگیری فعالیت پارلمان

ایران از توافق نمایندگان یمن برای ازسرگیری فعالیت پارلمان استقبال کرد.

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، توافق نمایندگان منتخب مردم یمن برای از سرگیری فعالیت پارلمان را اقدامی مسئولانه توصیف کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری مهر، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن حساس توصیف کردن شرایط یمن، توافق نمایندگان منتخب مردم یمن برای از سر گیری فعالیت پارلمان را اقدامی مسئولانه و هوشمندانه برای پر کردن خلاء های سیاسی و قانونی کشور توصیف کرد.

قاسمی افزود: تصمیم عاقلانه پارلمان یمن برای ایفای نقشی موثر در تحولات سرنوشت ساز این کشور در حالی صورت می گیرد که تجاوز نظامی خارجی علاوه بر کشتار گسترده مردم یمن، زیر ساخت های این کشور را نابود کرده و متاسفانه جامعه بین المللی نیز موفق به اقدام موثری در جهت پایان دادن به جنگ و توقف جنایات علیه غیر نظامیان نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه توافق ملی و مراجعه به نهادهای منتخب، بهترین گزینه برای وادار کردن متجاوزان به پذیرش اراده ملت یمن و پایان دادن به منازعه از روش های مسالمت آمیز می باشد، افزود: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که از ابتدای بحران یمن تاکید کرده مجددا یادآور می شود با جنگ و خشونت نمی توان بر اراده ملت ها غالب شد و ضروری است هر چه سریعتر به این مناقشه تاسف بار، از طریق گفتگو و پذیرش اراده ملت یمن پایان داده شود.

 

کلیدواژه