جوزا 03, 1396 10:44 Asia/Kabul
  • فراخوان علمای لبنانی برای حمایت از شیخ عیسی قاسم

علمای مسلمان لبنان، مردم بحرین را به برگزاری تظاهراتی در حمایت از شیخ «عیسی قاسم» روحانی ارشد شیعیان این کشور فراخواندند.

به گزارش رادیو دری؛ علمای مسلمان لبنان روز سه‌شنبه با برگزاری تجمعی در واکنش به محاصره نظامی منزل شیخ عیسی قاسم از سوی نظامیان رژیم آل خلیفه، در بیانیه‌ای از مردم بحرین خواستند به  خیابان‌ها بیایند و از این روحانی ارشد دفاع کنند.

در بیانیه علمای مسلمان لبنان که شیخ «احمد الزین» رییس هیأت امنای تجمع این علما آن را قرائت کرد، آمده است یورش نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم، نخستین نتیجه نشست ریاض است.

احمد الزین، رژیم آل خلیفه به ویژه پادشاه بحرین را مسؤول جان و سلامتی شیخ عیسی قاسم دانست و اظهار کرد رژیم آل خلیفه باید برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز با هدف پایان مشکلات کشور با رهبران ملت بحرین گفت وگو کند.

این عالم اهل تسنن لبنانی حکم صادره علیه شیخ عیسی قاسم را ظالمانه توصیف و تصریح کرد هرگونه حکم علیه رهبران انقلابی هیچ ارزشی نداشته است و ادامه این روند، بحرین را به سمتی  سوق خواهد داد که عواقب وخیمی به دنبال  دارد.

پس از حکم دادگاه بحرین مبنی بر یک سال حبس و مصادره اموال «شیخ عیسی قاسم» روحانی ارشد این کشور و تشدید اعتراضات مردمی، نیروهای رژیم آل خلیفه روز سه شنبه به منطقه الدراز، محل زندگی «شیخ عیسی قاسم» حمله کردند که در این درگیری‌ها، پنج نفر کشته، بیش از ۱۰۰ نفر زخمی و حدود 300 نفر دیگر بازداشت شدند.

نظامیان بحرینی با حمایت آمریکا و عربستان سعودی محل سکونت شیخ «عیسی قاسم» را محاصره نظامی کردند. 

 

 

کلیدواژه