جوزا 07, 1396 09:56 Asia/Kabul
  • ادامه سرکوب بی رحمانه معترضان در عربستان

عربستان قصد گردن زدن شخصی معلول را به بهانه شرکت در اعتراضات دارد.

ایندیپندنت روزنامهٔ بریتانیایی چاپ لندن نوشت، دادگاهی درعربستان سعودی حکم گردن زدن یک مرد ناتوان جسمی را به دلیل حضور در تظاهرات اعتراضی  صادر کرده اما هیچ شواهدی در رابطه با این موضوع در محاکمه وی به جز اعترافاتی که به زور شکنجه از وی گرفته ،ارائه نشده است.

منیر آدم 23 ساله در زمان تظاهرات سال 2012 در استان شرقیه ازمناطق شیعه نشین عربستان، به شدت کتک خورده است و شنوایی یکی از گوش های خود را از دست داده است و در سال 2016 دریک محاکمه مخفیانه در دادگاه کیفری ویژه این کشور به اعدام محکوم شد.

"معیه فوا"، مدیر یک سازمان خیریه حقوقی در این باره گفت،دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در سفر اخیر خود به عربستان ،با ناتوانی  در مطرح کردن موضوع موارد نقض حقوق بشر در عربستان ،سبب گستاخ تر شدن مقامات این کشور در ادامه شکنجه و اعدام تظاهرکنندگان شده است.

عربستان یکی از کشورهایی است که سوابق اعدام های فراوان و وضعیت بد حقوق بشر در آن به طور پی درپی مشاهده می شود.

با وجود نگرانی‌های ابراز شده از سوی مؤسسات حقوق بشر، عربستان در سال 2013 برای یک دوره سه ساله به عضویت شورای حقوق بشر انتخاب شد.

انتخاب عربستان به عضویت این شورا مبین این واقعیت است که وضعیت بغرنج حقوق بشر در عربستان مورد حمایت کشورهای قدرتمند غربی قرار دارد و آنها در جهت استمرار  حاکمیت آل سعود در عربستان ، تمایلی به توقف این روند ندارند.

 

کلیدواژه