جوزا 08, 1396 11:09 Asia/Kabul
  • افشای سود هنگفت صهیونیست ها از قرارداد تسلیحاتی عربستان - آمریکا

یک روزنامۀ صهیونیستی فاش کرد بخش کلانی از قرارداد تسلیحاتی امضا شده میان آمریکا و عربستان، سهم شرکت های اسرائیلی خواهد شد.

به گزاش روز دوشنبه العالم به نقل ازروزنامۀ اقتصادی «دی مارکر»؛ بسیاری از شرکت های اسلحه سازی اسرائیل با شرکت های آمریکایی که به عربستان سلاح و سامانه های نظامی خواهند فروخت، قرارداد دارند.

بر اساس قرارداد امضا شده میان عربستان و آمریکا، این قرارداد، در مرحلۀ اول، بالغ بر 110 میلیارد خواهد بود و تا 10 سال آینده، این مبلغ به 350 میلیارد دلار افزایش می یابد.

به نوشته دی مارکر، قراردهای امضا شده میان آمریکا و عربستان، جهشی در تولیدات شرکت های اسرائیلی ایجاد خواهد کرد و با توجه به حجم بالای تقاضا که باید در مدت مشخص تحویل داده شود، برنامه های تولیدی این شرکت ها گسترش خواهد یافت.

این نشریۀ صهیونیستی خاطر نشان کرد ، کارخانه های نظامی آمریکایی نظیر شرکت های لاکهید مارتین که عهده دار تهیه سلاح و سامانه های جنگی برای عربستان شده اند برای تولیدات شرکت اسرائیلی "رافائل" بازاریابی می کنند.

روزنامۀ دی مارکز همچنین به نقل از یک مسئول وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: قراردادهای هنگفتی که میان ریاض و واشنگتن امضا شد  قدرت رقابت شرکت های تسلیحاتی اسرائیلی در آمریکا را افزایش خواهد داد.

 

 

کلیدواژه