جوزا 09, 1396 09:36 Asia/Kabul
  • آمادگی مشروط حشدالشعبی برای مبارزه با داعش در خاک سوریه

سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) بر آمادگی این نیروها برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در خاک سوریه از طریق هماهنگی با دولت این کشور تاکید کرد.

ستاد اطلاع رسانی نیروهای بسیج مردمی عراق از نقطه عطفی مهم در مبارزه با گروه تروریستی داعش در موصل، شمال عراق خبر داده است و اعلام کرد نیروهای مردمی در ادامه عملیات آزادسازی غرب موصل به مرزهای سوریه رسیده‌اند.

«کریم النوری» سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین گفت با پیشروی نیروهای بسیج مردمی به سمت مرزهای سوریه، ارتش این کشور می‌تواند به راحتی در مناطق رقه (شمال سوریه) پیشروی کند.

سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق افزود ورود نیروهای حشدالشعبی به مرزهای سوریه نشان دهنده پایان کار داعش است.

«هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق هم رسیدن به مرزهای سوریه و تحت پیگرد قرار دادن داعش را در خاک این کشور به هماهنگی با دولت سوریه مشروط دانست و اظهار کرد  حشدالشعبی به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهد که به عملیاتش در مرزهای مشترک با سوریه تأثیر بگذارد.

العامری پیشتر در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک»، تأکید کرد دولت سوریه، از بسیج مردمی عراق درخواست کرده است که پس از تکمیل آزادسازی عراق، نیروهای بسیج مردمی وارد سوریه شوند».

نیروهای حشد الشعبی در حال حاضر مهم‌ترین و سخت‌ترین بخش عملیات آزادسازی موصل را که محور غربی آن است، به‌عهده گرفته‌اند.

 

کلیدواژه