جوزا 18, 1396 12:43 Asia/Kabul
  • نشست ریاض، زمینه‌ساز حملات تروریستی در تهران

جنبش اسلامی التوحید لبنان، حملات تروریستی در تهران را نتیجه سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به عربستان‌سعودی دانست.

نشست ریاض، با حضور رئیس جمهوری آمریکا و برخی سران کشورهای عربی و اسلامی اواخر ماه مه 2017 در پایتخت عربستان برگزار شد. 

تهران، 17 جوزا (هفتم ژوئن 2017) در حرم مطهر امام خمینی (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی ایران شاهد دو عملیات تروریستی بود که در نهایت با اقدامات نیروهای امنیتی و هلاکت تروریست‌ها پایان یافت. در این دو اقدام تروریستی، 13 نفر از شهروندان ایرانی شهید و بیش از 40 نفر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری لبنانی النشره، جنبش اسلامی التوحید لبنان در بیانیه‌ای با محکوم کردن حملات تروریستی در تهران تاکید کرد: این حملات یکی از نتایج نشست ریاض و بیانگر تلاش برای سوق دادن منطقه به سوی جنگ‌های خانمان سوز است.

در این بیانیه آمده است، حملات تروریستی در تهران دومین نتیجه نشست ترامپ در ریاض است؛ نخستین نتیجه این نشست بزرگترین دزدی تاریخ به شمار می‌رود و در آن 480 میلیارد دلار از ثروت‌های مسلمانان منطقه به سرقت رفت و همه کشورهای نفت‌خیز عربی ضرر کردند.

ترامپ اواخر ماه مه 2017 در سفر به عربستان سعودی، قراردادهای تسلیحاتی سنگینی به ارزش 480 میلیارد دلار با ریاض امضاء کرد.

جنبش اسلامی التوحید لبنان همچنین اعلام کرد: جنبش‌های حماس، فتح، جهاد اسلامی، دیگر جبنش‌های فلسطینی و حزب الله لبنان و التوحید و دیگر جنبش‌های لبنانی، اسلامی هستند و اگر در همه نشست‌ها، این جنبش‌ها تروریست خوانده شوند، مقاومت همچنان قدرتمند خواهد بود.

رئیس جمهموری آمریکا در نشست ریاض، در سخنانی واهی حزب الله لبنان و جنبش حماس را به زعم خود تروریستی خواند. 

کلیدواژه