هدف قرار گرفتن یک کشتی متجاوزان سعودی در آب‌های یمن
(last modified 1396-03-24T07:11:09+00:00 )
جوزا 24, 1396 11:41 Asia/Kabul
  •  هدف قرار گرفتن یک کشتی متجاوزان سعودی در آب‌های یمن

نیروی دریایی یمن روز چهارشنبه یک فروند کشتی جنگی وابسته به متجاوزان سعودی را نزدیک سواحل شهر «المخا» در استان تعز، جنوب غرب یمن هدف قرار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی یمنی «المسیره»، این دهمین کشتی جنگی نیروهای متجاوز سعودی بوده که هدف حمله ارتش و نیروهای مردمی یمن قرار گرفته است. 

نیروی دریایی یمن سی‌ام ژانویه سال جاری نیز یک ناو جنگی وابسته به متجاوزان عربستان را در سواحل استان «الحدیده» در غرب یمن  هدف قرار داد و منهدم کرد.

خبر دیگر از یمن اینکه، «صندوق کودکان را نجات دهید» که یک مرکز خیریه  در انگلیس است،  هشدار داد شیوع بیماری وبا در یمن از کنترل خارج شده است؛ به طوری که هر دقیقه یک کودک یمنی به این بیماری مبتلا می‌شود.

«صندوق کودکان را نجات دهید» اعلام کرد تا چند ماه آینده 300 هزار نفر در یمن به بیماری وبا مبتلا خواهند شد.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نیز پیشتر اعلام کرده بود از اواخر ماه حمل گذشته بیش از 920 نفر براثر ابتلا به بیماری وبا در یمن جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 124 هزار مورد ابتلا به این بیماری نیز ثبت شده است.

عربستان‌ با حمایت آمریکا از سال 1393، به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت به این کشور حمله کرده است. این تجاوز نظامی به کشته شدن بیش از 12 هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه