جوزا 31, 1396 09:05 Asia/Kabul
  •  انتقاد سازمان ملل از افزایش شهرک‌سازی های رژیم صهیونیستی

فرستاده سازمان ملل متحد به خاورمیانه روز سه شنبه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی به رغم قطعنامه سازمان ملل متحدد در خصوص توقف شهرک سازی، طی سه ماه اخیر تعداد شهرک ها را در سرزمین های فلسطینی به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

در قطعنامه 2334 شورای امنیت که با رای مثبت 14کشور و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، از اسرائیل خواسته شده به شهرک سازی ها در سرزمین های اشغال شده فلسطین پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «نیکلای ملادنوف»، Nikolay Mladenov در دومین گزارش خود پس از تصویب این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد: پس از صدور قطعنامه در ماه دسامبر که پایان شهرک سازی را خواستار شده است، هیچ گونه تدابیری برای رعایت آن اتخاذ نشده است.

ملادنوف با بیان اینکه از 24 مارس تا کنون شاهد افزایش چشمگیر اعلام شهرک سازی نسبت به گذشته هستیم، افزود: رژیم صهیونیستی طرح هایی را برای ساخت حدود 2000 شهرک جدید در کرانه باختری رود اردن  و شرق بیت المقدس در دست دارد.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید گستاخی های مقامات رژیم صهیونیستی دوچندان شده و هر روز طرح های جدیدی را برای ساخت شهرک های جدید در اراضی فلسطینیان تصویب می کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همواره دونالد ترامپ را حامی قدرتمند اسرائیل خوانده است.

 

کلیدواژه