سرطان 01, 1396 18:19 Asia/Kabul
  •  وزیر خارجه یمن: عربستان در یمن، مرتکب جنایت جنگی شده است

وزیر خارجه یمن، رژیم سعودی را به ارتکاب جنایات جنگی در این کشور متهم کرد.

عربستان‌ با حمایت آمریکا از 1394 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است. در جریان این حملات، بیش از 12 هزار یمنی کشته شدند. 

«هشام الشرف» Hisham Sharaf وزیر خارجه یمن در گفت وگو با «پرس تی وی» گفت متجاوزان سعودی اسیران بازداشت شده را به کشتی‌های آمریکایی و اماراتی در دریای سرخ منتقل و پس از شکنجه از آنان بازجویی می‌کنند.

وزیر خارجه یمن افزود سعودی‌ها، اسیران نزد خود را پس از بازداشت و شکنجه وادار به امضاء کردن بیانیه‌های دروغین می‌کنند که این اقدامات یادآور زندان گوانتانامو و زندان ابوغریب در عراق است.

هشام الشرف با اشاره به محاصره یمن از سوی سعودی‌ها و تلاش آنان برای جلوگیری از گفت وگوی صنعا با جهان اظهار کرد در سایه استقبال کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای برای دریافت حقایق یمن، صدای صنعا برای انتقال واقعیت‌های این کشور به جامعه جهانی شنیده می‌شود.

وزیر خارجه یمن همچنین راهبرد اصلی دولت نجات ملی را صلح دائم عنوان و بر اجرای آتش‌بس توسط همه طرف‌ها شامل توقف حملات هوایی به شهرها، رفع محاصره زمینی، دریایی و هوایی، بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا و اینکه عربستان به عنوان متجاوز طرف اصلی مذاکرات باشد،  تاکید کرد.

 

کلیدواژه